تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » گوشی های هوشمند
کد خبر : 326147
یکشنبه - 27 خرداد 1397 - 12:37

موتورولا به زودی اولین گوشی خود مجهز به Android Go را معرفی می‌کند

طبق اطلاعات فاش شده در وبسایت مربوط به کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا یعنی FCC فاش‌شده است شرکت موتورلا در حال آماده‌سازی برای عرضه‌ی اولین گوشی خود مجهز به سیستم‌عامل Android Go است.

موتورولا به زودی اولین گوشی خود مجهز به Android Go را معرفی می‌کند

به گزارش پایگاه خبری ربیع،طبق اطلاعات فاش شده در وبسایت مربوط به کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا یعنی FCC فاش‌شده است شرکت موتورلا در حال آماده‌سازی برای عرضه‌ی اولین گوشی خود مجهز به سیستم‌عامل Android Go است.

پیش از‌این مشخص شده بود که موتورولا در حال ساخت اولین گوشی با اندروید خالص Android One با نام The One Power است اما گوشی جدید مجهز به سیستم عامل کم حجم گوگل برای گوشی‌های بسیار ارزان‌قیمت خواهد بود. این گوشی پیش از این مجوز فروش در برخی کشورهای اروپایی و آسیایی را دریافت کرده بود اما اکنون به لطف اطلاعات فاش شده در وبسایت FCC مشخصات آن معلوم گردیده است.

در حال حاضر تصویری از گوشی منتشر نشده است اما در زمینه سخت‌افزار این دستگاه از ۱ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. افزون بر آن ظرفیت باتری نیز عددی بین ۲۰۰۰ تا ۲۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت بوده و پشتیبانی از اینترنت پرسرعت LTE نیز در مشخصات به چشم می‌خورند. ابعاد گوشی نیز طبق دیاگرام موجود ۱۴۷.۸۸ x 71.22 میلی‌متر هستند که نشان‌دهنده‌ی بهره‌مندی از نمایشگری با اندازه بین ۵ تا ۵.۲ اینچ است.

در حال حاضر مشخص نیست که این اطلاعات مربوط به کدام گوشی موتورولا هستند اما با توجه به اینکه این دستگاه جزو مدل‌های ارزان‌قیمت این شرکت خواهد بود، مدل Moto C2 که ماه پیش نام آن فاش شد محتمل‌ترین گزینه به نظر می‌رسد. در عین حال مدل Moto C نیز که سال پیش عرضه شده بود دارای تنها ۱ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۸ یا ۱۶ گیگابایت بود. البته مدل سال گذشته نیز می‌توانست کاندیدای استفاده از Android Go باشد اما به دلیل اینکه قبل از معرفی این سیستم‌عامل توسط گوگل به بازار معرفی شده بود از آن بی‌بهره‌ماند و به ناچار با Android Nougat عرضه گردید.

Android Go یک نسخه‌ی سبک از سیستم‌عامل محبوب گوگل است که با هدف اجرای روان‌تر اندروید بر روی گوشی‌هایی با مشخصات ضعیف و مخصوصاً رم کمتر از یک گیگابایت، توسط این شرکت معرفی شده و توسعه داده می‌شود.