تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » گوشی های هوشمند
کد خبر : 271484
شنبه - 1 اردیبهشت 1397 - 18:19

موتورلا سه گوشی میان رده Moto G6 و G6 Plus و G6 Play را معرفی کرد؛ طعم خوش Oreo

موتورلا امروز شش گوشی هوشمند جدید معرفی کرد که همه آن‌ها را می‌توان در رده محصولات میان رده و پایین رده دسته بندی کرد. سه گوشی معرفی شده در خانواده Moto G6 را می‌توان مهم‌ترین و قدرتمندترین این محصولات دانست.

موتورلا سه گوشی میان رده Moto G6 و G6 Plus و G6 Play را معرفی کرد؛ طعم خوش Oreo

به گزارش پایگاه خبری ربیع،موتورلا امروز شش گوشی هوشمند جدید معرفی کرد که همه آن‌ها را می‌توان در رده محصولات میان رده و پایین رده دسته بندی کرد. سه گوشی معرفی شده در خانواده Moto G6 را می‌توان مهم‌ترین و قدرتمندترین این محصولات دانست.

موتورلا امروز سه گوشی جدید در خانواده Moto G6 خود معرفی کرد. این محصولات که قرار است با عناوین Moto G6 Plus، Moto G6 و Moto G6 Play روانه بازار شوند در بخش‌های گوناگون قدرتمندتر از یکدیگر هستند اما بسیاری از ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن‌ها‌ را می‌توان مشترک دانست.

تمامی سه گوشی عرضه شده در این خانواده دارای سیستم عامل اندروید ۸.۰ هستند و صفحات نمایش آن‌ها نیز دارای نسبت تصویر ۱۸:۹ است. علاوه بر این، در زیر صفحه نمایش هرسه گوشی می‌توان شاهد حضور دکمه Home و سنسور اثر انگشت یکپارچه با آن بود. فلش LED برای دوربین‌های سلفی از دیگر نقاط مشترک این محصولات است. اما مهم‌ترین تفاوت میان این سه گوشی به بخش تراشه، دوربین و همچنین میزان حافظه داخلی و حافظه رم مربوط می‌شود. در زیر به صورت مجزا به معرفی و بررسی این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت.

Moto-2.jpg - 66.61 kB

Moto G6 Plus
از میان سه گوشی معرفی شده در خانواده Moto G6، این گوشی دارای بهترین قطعات سخت افزاری است و همچنین از بزرگ‌ترین صفحه نمایش در میان آن‌ها بهره می‌برد. G6 Plus دارای یک نمایشگر ۵.۹ اینچی IPS است که با حفظ نسبت تصویر ۱۸:۹ وضوح Full HD+ یا ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. نسبت به دو گوشی دیگر، G6 Plus از تراشه قدرتمندتر و سریع‌‌تری هم بهره می‌برد. موتورلا برای این محصول خود تراشه Snapdragon 630 را انتخاب کرده است و همراه با آن چهار یا شش گیگابایت حافظه رم را در این محصول خود جای داده است. هردوی این نسخه‌ها دارای حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی هستند.

Moto G6 Plus همچنین دارای قدرتمندترین دوربین در میان محصولات این خانواده است. می‌توان در پنل پشتی این گوشی یک دوربین دوگانه متشکل از دو سنسور ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی را شاهد بود که هردوی آن‌ها دارای ابعاد پیکسل ۱.۴ میکرومتر هستند. این دوربین همچنین دارای قابلیت فوکوس خودکار Dual Pixel است و می‌تواند ویدیوها را با وضوح ۴K به ثبت برساند. موتورلا برای دوربین سلفی این گوشی هم یک سنسور ۸ مگاپیکسلی را در نظر گرفته است.

این گوشی همچنین نسبت به گوشی Moto G6 از بدنه‌‌ای نازک‌تر و باتری با ظرفیت بیشتری بهره می‌برد. ضخامت ۸ میلی متری و باتری با ظرفیت ۳۲۰۰ میلی آمپر ساعت این ویژگی‌ها را تشکیل می‌دهند. با استفاده از پورت USB-C و شارژر TurboPower، این باتری می‌تواند با سرعت خوبی شارژ شود. پنل پشتی و اصلی این گوشی نیز توسط شیشه محافظ Gorilla Glass 3 محافظت می‌شوند. موتورلا برای این گوشی خود قیمت ۳۰۰ یورو را انتخاب کرده است.

Moto G6
دیگر اسمارت فون عرضه شده در این خانواده که به نوعی نسخه استاندارد آن‌ها نیز محسوب می‌شود Moto G6 نام دارد. این گوشی نیز همچون دیگر محصولات این خانواده دارای یک لایه P2i است که از بردهای الکترونیکی در برابر آب محافظت می‌کند. Moto G6 دارای یک صفحه نمایش ۵.۷ اینچی IPS است و همچون محصول قبل وضوح ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی را در این بخش فراهم می‌کند. تراشه اسنپدراگون ۴۵۰ با شش هسته پردازشی و سرعت ۱.۸ گیگاهرتز، سه یا چهار گیگابایت حافظه رم و همچنین ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی دیگر ویژگی‌های این اسمارت فون را تشکیل می‌دهند.

همچون گوشی Moto G6 Plus، دوربین دوگانه این گوشی نیز توسط دو سنسور ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌شود اما این دوربین فاقد دو قابلیت فوکوس خودکار و ثبت ویدیو با وضوح ۴K است. با این وجود، کاربران بازهم می‌توانند با استفاده از آن تصاویر را با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی و با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه ذخیره سازی کنند. دوربین سلفی نیز در این گوشی همچنان ۸ مگاپیکسلی باقی مانده است.

باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت با قابلیت شارژ سریع TurboCharger و همچنین شیشه محافظ Gorilla Glass 3 دیگر ویژگی‌های مهم این گوشی هستند. Moto G6 قرار است با قیمت ۲۵۰ یورو روانه بازار شود.

Moto G6 Play
مهم‌ترین ویژگی‌ گوشی Moto G6 Play را می‌توان باتری با ظرفیت عالی و ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی آن دانست که بنا به ادعای کمپانی سازنده می‌تواند با هر بار شارژ تا ۳۶ ساعت کاربران خود را همراهی کند. به لطف استفاده از شارژهای بهره‌مند از فناوری شارژ سریع، این قابلیت از ارزش دوچندان برخوردار خواهد بود. تراشه چهار هسته‌ای اسنپدراگون ۴۳۰ با سرعت ۱.۴ گیگاهرتز، صفحه نمایش ۵.۷ اینچی IPS با وضوح HD+ یا ۱۶۰۰ در ۹۰۰ پیکسلی، سه گیگابایت حافظه رم و همچنین ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی دیگر ویژگی‌های مهم این گوشی را تشکیل می‌دهند.

Moto-4.jpg - 45.40 kB

دوربین این گوشی به منظور کاهش قیمت به صورت تک سنسور طراحی شده است و تنها یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی آن را پشتیبانی می‌کند. این دوربین قابلیت ثبت ویدیوها با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی و در نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را داراست. دوربین سلفی این گوشی نیز همچنان دارای وضوح ۸ مگاپیکسل است. گوشی Moto G6 Play نیز در حدود ۲۰۰ یورو قیمت گذاری شده است.

هرسه گوشی معرفی شده در خانواده Moto G6 قرار است از اواسط اردیبهشت ماه روانه بازارهای جهانی شوند.