پیشخوان » رادیو و تلویزیون » فرهنگ و هنر » نجمه کریمیان
کد خبر : 1016492
یکشنبه - 4 اردیبهشت 1401 - 16:46

مهمونی آقای مجری

نوروز ۱۴۰۱ ایرج طهماسب بعد از تجربه موفق برنامه عروسکی کلاه قرمزی اینبار با مجموعه عروسکی کمدی مهمونی، خارج از فضای تلویزیون و پخش از شبکه خانگی نماوا مهمان خانه ها شد.این مجموعه با سبک و سیاق کلاه قرمزی و با معرفی عروسک های جدید از جمله بچه،قیمه خانم،مگسی ..ساخته شد.

مهمونی آقای مجری

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، نوروز ۱۴۰۱ ایرج طهماسب بعد از تجربه موفق برنامه عروسکی کلاه قرمزی اینبار با مجموعه عروسکی کمدی مهمونی، خارج از فضای تلویزیون و پخش از شبکه خانگی نماوا مهمان خانه ها شد.این مجموعه با سبک و سیاق کلاه قرمزی و با معرفی عروسک های جدید از جمله بچه،قیمه خانم،مگسی ..ساخته شد.ایرج طهماسب سعی کرده با خلق عروسک های جدید پس از تجربه موفق  کلاه قرمزی حس و حال تازه ای را به مخاطبان خود بدهد و به نظر می آید مخاطب مد نظر اوبزرگسالانی هستند که در دهه ۷۰ با پخش کلاه قرمزی کودک بودند.

در این مجموعه هیچ کدام از عناصر کلاه قرمزی وجود ندارد.

در میان عروسک های این مجموعه ،محبوب ترین شخصیت بچه است که توانسته خود را در دل مخاطبان جا کند. این شخصیت آمیخته ای از قلدری و مظلومیت است.

صدا پیشگی شخصیت  بچه بر عهده هوتن شکیبا است و او توانسته با ثابت کند که به جز بازیگری در این زمینه هم می تواند موفق باشد. شخصیت بچه به عنوان کودک کار شناخته می شود و به خاطر نوع تربیتی که داشته به شخصیتی بی ادب تبدیل شده است  ولی ایرج طهماسب با مهربانی او را از ناسزا گفتن نهی می کند و آداب معاشرت و احترام به بزرگترها را به او آموزش می دهد ولی بچه باز کار خودش را می کند.

نکته قابل اهمیت این است که شخصیت بچه مورد پسند بچه ها قرار گرفته و محبوبیت آن می تواند باعث افزایش تقلید و اثر گذاری در آن ها می شود .در صورتی که در کلاه قرمزی شخصیت بی ادب وجود نداشت.

بار منفی این مجموعه همین شخصیت بچه است که نمی توان اثرگذاری منفی آن را نادیده گرفت.

حال باید دید که آیا ایرج طهماسب می تواند همانند مجموعه کلاه قرمزی در این سریال موفق شود و موفقیت هایش را تکرار کند؟

نجمه کریمیان