استانها » تولیدی » خبر پوششی » سمیرا قادری ندیب » همدان
کد خبر : 546360
چهارشنبه - 7 آذر 1397 - 10:28
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان اسدآباد خبر داد:

مهار رانش چاه‎ها با بهره‎گیری از لوله‎های اسکرین جانسون

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان اسدآباد از به کارگیری لوله های اسکرین جانسون در راستای مهار رانش چاه در روستای بهراز شهرستان اسدآباد خبر داد.

مهار رانش چاه‎ها با بهره‎گیری از لوله‎های اسکرین جانسون

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان اسدآباد از به کارگیری لوله های اسکرین جانسون در راستای مهار رانش چاه در روستای بهراز شهرستان اسدآباد خبر داد.

احد احدی با اشاره به اینکه بزرگترین چالش در روستاهای دشت اسدآباد رانش چاه های آب شرب می باشد،گفت: در سه سال اخیر ۱۵ حلقه چاه ،دچار رانش واز مدار بهره برداری خارج شده اند که بر همین اساس تعدادی از روستاها با مشکل تامین آب مواجه شدند.

وی ادامه داد: در راستای رفع مشکل موجود؛ با اجرای مجتمع” جنت آباد”، کسری تولید آب از چاه های دیگر تامین وسپس اقدام به حفر چاه جدید شد.

احدی با بیان اینکه در حال حاضر در راستای پیشگیری از رانش، تدابیر فنی مطابق نظر کارشناسان امور آب، لحاظ شده است، اظهار کرد: استفاده از لوله های جدار چاهی اسکرین جانسون از مهمترین اقدامات در این زینه بود که از مزایای استفاده از لوله های مذکور می توان به کاهش مصرف برق ،افزایش عمر الکتروپمپ ،کاهش سرعت جریان آب و به تبع کاهش رانش چاه ، افزایش آبدهی و در نهایت کاهش هزینه های بهره برداری اشاره کرد .

وی عنوان کرد: طرح مذکور نمونه ای از طرحهای اقتصاد مقاومتی امور آبفار شهرستان اسداباد می باشد.

احدی همچنین بیان کرد: هزینه اجرای طرح مذکور ۳۱۵ میلیون تومان بوده که این اعتبار از محل اعتبارات مجتمع جنت آباد تامین گردید .

لازم به ذکر است؛ روستاهای بهراز ،وندر آباد و ولی آباد از این چاه بهره مند شده اند.