تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » گوشی های هوشمند
کد خبر : 253770
پنجشنبه - 2 فروردین 1397 - 19:27

منتظر عرضه اولین گوشی ۵۱۲ گیگابایتی دنیا از سوی هواوی باشید!

در حالی که هواوی قصد دارد در هفته آینده از سه گوشی جدید خود در سری P20 رونمایی کند امروز TENAA یا سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور چین، تصویری از مشخصات یک اسمارت فون دیگر هواوی را منتشر کرد

منتظر عرضه اولین گوشی ۵۱۲ گیگابایتی دنیا از سوی هواوی باشید!

به گزارش پایگاه خبری ربیع،در حالی که هواوی قصد دارد در هفته آینده از سه گوشی جدید خود در سری P20 رونمایی کند امروز TENAA یا سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور چین، تصویری از مشخصات یک اسمارت فون دیگر هواوی را منتشر کرد که نشان می‌دهد این گوشی دارای ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی است.

این اسمارت فون که دارای شماره مدل NEO-AL00 است در کنار شش گیگابایت حافظه رم دارای ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی نیز هست و در صورت درست بودن این اطلاعات، می‌توانیم آن را اولین اسمارت فون دنیا بنامیم که دارای این ظرفیت حافظه داخلی عالی است. به نظر می‌رسد هدف از عرضه این گوشی توسط هواوی، کاهش وابستگی کاربران به حافظه‌های microSD باشد.

Huawei-p2.jpg - 47.13 kB

بخشی از گزارش‌ها نشان می‌دهند که این گوشی قرار است نسخه قدرتمندتر و البته گران‌ قیمت‌‌تر از گوشی P20 باشد؛ اما تعدادی دیگر از منابع اعلام کرده‌اند که این اسمارت فون قرار است به عنوان یک محصول جدید و مجزا در طی ماه‌های آینده از سال ۲۰۱۸ در دسترس قرار بگیرد. این منابع معتقدند که این گوشی جدید قرار است با عنوان Mate X روانه بازار شود و در کنار این ظرفیت حافظه عالی دارای تراشه Kirin 970 نیز هست.

اگرچه هواوی یکی از تولید کنندگان بزرگ تراشه‌های حافظه در دنیا به شمار می‌رود اما هنوز موفق به دست‌یابی به فناوری‌های لازم برای تولید تراشه‌های با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت نشده است. به این ترتیب انتظار می‌رود این تراشه‌ها از طریق کمپانی سامسونگ تولید شده باشند. سامسونگ پیش از این اعلام کرده بود که در سال جاری میلادی تولید این تراشه‌ها را آغاز خواهد کرد.

در حال حاضر دو اسمارت فون بالارده و پرچمدار هواوی از حافظه‌های داخلی ۲۵۶ گیگابایتی بهره می‌برند. این دو گوشی که چندی پیش روانه بازار شدند با عناوین Mate 9 Porsche Design و Mate 10 Porsche Design نزد کاربران شناخته می‌شوند. اکنون ممکن است این گوشی جدید که دارای شماره مدل NEO-AL00 نیز است نسخه Porsche Design دیگری از محصولات کنونی یا جدید هواوی باشد.