استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 707903
جمعه - 20 اردیبهشت 1398 - 19:27

ملت ایران باتحمل سختی‌ها به غربی‌ها باج نمی‌دهد

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اقدامات اخیر شورای عالی امنیت ملی گفت: پیام این شورا نسبت به اروپاییان و غربی‌ها قاطع و کوبنده بود و ملت ایران باتحمل سختی‌ها به غربی‌ها باج نمی‌دهد.

ملت ایران باتحمل سختی‌ها به غربی‌ها باج نمی‌دهد

 به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ،حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان و ارتقا فضایل اخلاقی در جامعه اظهار کرد: دستاورد این ماه تقوا به‌عنوان سرفصل همه خوبی‌ها است.

وی ماه مبارک رمضان را باعث تقویت روحیه شکرگزاری دانست و افزود: روزه گرفتن انسان را به یاد آخرت می‌اندازد و باعث دوری از گناهان در اعمال می‌شود.

امام‌جمعه بجنورد همچنین با اشاره به پیام شورای عالی امنیت ملی، این پیام را قاطع و کوبنده توصیف کرد و ادامه داد: ملت ما پشت دولت و شورای امنیت است و با تحمل سختی‌ها به غربی و دشمنان باج نمی‌دهد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بجنورد به رونمایی از سند توسعه استان اشاره کرد و گفت: در این سند باید به سفر رهبر انقلاب اشاره‌ شده و نقش ولی‌فقیه در توسعه این استان تبیین شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی به لزوم اصلاح گنجینه فرهنگ‌ها به معرفت‌ها در ذیل نام استان پرداخت و ادامه داد: میزان رشد فرهنگ و معرفت استان در سند توسعه مشخص شود تا توسعه به‌صورت همه‌جانبه و پایدار باشد.

وی به مجموعه فرهنگی استان گفت: در آموزش‌وپرورش استان آسیب به فرهنگ ایجاد نشود و باید در هفته معلم، حرمت‌ها نگه‌داشته شود.

خطیب جمعه بجنورد در انتها از لزوم برنامه‌ریزی بر روی مصلی استان نیز گفت و افزود: توسعه فرهنگی استان باید در سند توسعه دیده شود که در آن می‌توان به نقش مصلی برای ایجاد نقش فرهنگی و زائرسرای استان در مشهد می‌توان توجه کرد.

انتهای پیام/م