فرهنگ و هنر » میراث فرهنگی و گردشگری
کد خبر : 516884
شنبه - 19 آبان 1397 - 23:12

ملاقات موزه‌های ملی مسیر راه ابریشم در سمرقند

معاون فرهنگی موزه ملی ایران از برگزاری کنفرانس بین‌المللی “افغانستان، آسیای مرکزی و ایران- میراث مشترک در مسیر راه ابریشم و کریدورهای اروپا” با شرکت نمایندگان کشورهای منطقه از جمله ایران، افغانستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ازبکستان در سمرقند ازبکستان خبر داد.

ملاقات موزه‌های ملی مسیر راه ابریشم در سمرقند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا، فریدون بیگلری که به عنوان نماینده موزه ملی ایران در این اجلاس که در روزهای چهاردهم و پانزدهم آبان ۱۳۹۷ در سمرقند، ازبکستان برگزار شد، حضور داشت، توضیح داد: این کنفرانس در چارچوب طرح سه ساله یونسکو و اتحادیه اروپا در خصوص میراث مشترک کشورهای قرار گرفته در مسیر جاده ابریشم با تاکید بر کشورهای آسیای مرکزی، افغانستان و ایران برگزار شد.

او با اشاره به این‌که دفتر یونسکو در آلماتی قرقیزستان و موسسه بین‌المللی مطالعات آسیای مرکزی برنامه‌ریزی و اجرای این کنفرانس را بر عهده داشتند، هدف از برگزاری این اجلاس بین المللی را «رشد آگاهی عمومی و گردشگران از میراث مشترک مرتبط با راه ابریشم و تشکیل نمایشگاه سیاری از آثار موزه‌های ملی کشورهای مربوطه» بیان کرد.

وی برنامه‌ریزی برای تشکیل کارگاه‌های آموزشی با موضوع میراث راه ابریشم را از دیگر اهداف اجرای این طرح دانست و افزود:‌ در این کنفرانس نمایندگانی از کمیسیون ملی یونسکو- ایران، دفتر یونسکو در تهران، وزارت امور خارجه و موزه ملی ایران شرکت داشتند، هچنین بهمن نامور مطلق، معاون مطالعاتی و مدیر گروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکو- ایران و یکی از سخنرانان کنفرانس به فعالیت‌های ایران درباره راه ابریشم و برنامه‌های آینده کشور در این زمینه پرداختند.

به گفته‌ی بیگلری، مرتضی دامن‌پاک، معاون مطالعاتی مرکز مطالعات وزارت امور خارجه و نماینده ایران در موسسه بین‌المللی مطالعات آسیای مرکزی در خصوص فعالیت‌های این موسسه و راه ابریشم با تأکید بر فعالیت‌های ایران صحبت کرد.

معاون امور فرهنگی موزه ملی ایران نیز در این کنفرانس علاوه بر معرفی موزه ملی ایران و فعالیت‌های آموزشی آن مانند برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی، درباره نمایشگاه میراث مشترک راه ابریشم و پیشنهادات موزه ملی ایران در این زمینه صحبت کرد.

انتهای پیام/