استانها » البرز
کد خبر : 628584
پنجشنبه - 11 بهمن 1397 - 19:15
معاون استاندار البرز:

معضل کانال آب مشکین دشت برطرف می‌شود

معاون امور عمرانی استانداری البرز با اشاره به اینکه تفاهم نامه ای میان آب منطقه‌ای تهران و شهرداری مشکین دشت منعقد شده است، گفت: با این وجود برای رفع معضل کانال آب مشکین دشت اقدام می‌شود.

معضل کانال آب مشکین دشت برطرف می‌شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز، خسرو ارتقایی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از کانال آب مشکین دشت، در جمع خبرنگاران به اهمیت تهیه یک طرح مهندسی برای سرپوشیده کردن این کانال تأکید کرد و اظهار داشت: با این اقدام به کاهش بار ترافیکی خواهیم رسید.
وی افزود: این کانال متعلق به وزارت نیرو است و شرکت آب منطقه‌ای است که لازم است تعامل لازم میان شهرداری و این ارگان‌ها به‌وجود آید.
معاون امور هماهنگی استانداری البرز به انجام تفاهم نامه‌ای میان شرکت آب منطقه‌ای استان تهران و شهرداری مشکین‌دشت اشاره کرد و افزود: یک معبر در این منطقه به تأیید شورای ترافیک استان رسیده است.
ارتقایی به فوت کودکی در کانال آب یاد شده در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: این کانال با قدمت چهل ساله از مجموعه کانال‌های آبیاری دشت کرج است که مهاجرپذیری و حاشیه‌نشینی موجب این حوادث شده است چرا که پیش از این شاهد چنین وقایع تلخی نبودیم.
معاون امور عمرانی استانداری البرز اضافه کرد: وظیفه شهرداریها احداث حفاظ به منظور جلوگیری از اتفاق افتادن حادثه‌ای همچون سقوط خودرو و یا غرق شدن در کانال، در حاشیه کانال‌های آب است.
به گفته وی شرکت آب منطقه‌ای تهران تصمیمی برای سرپوشیده کردن کانال‌های آب ندارد چرا که معتقد است این کانال‌ها با هدف آبیاری احداث شده‌اند و سالانه نیازمند لایه روبی هستند.
معاون امور عمرانی استانداری البرز در پایان خاطرنشان کرد: ما سعی می‌کنیم که حدالامکان این کانال را سرپوشیده کنیم.

انتهای پیام/و