استانها » تولیدی » خبر دریافتی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 926480
یکشنبه - 29 دی 1398 - 14:51
رییس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم تشریح کرد:

معرفی خدمات میز خدمت الکترونیک

رییس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در این اداره کل میز خدمت الکترونیکی با هدف کاهش مراجعات حضوری ارباب رجوعان راه ‌اندازی شده است.

معرفی خدمات میز خدمت الکترونیک

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مهدی رحیمی راد با بیان این که تکریم ارباب رجوع به عنوان یکی از اولویت های مهم این اداره کل است، اظهار داشت: سامانه تکریم ارباب رجوع با عنوان «میز خدمت الکترونیک» با هدف دسترسی آسان راه اندازی شده است.
وی افزود: تسهیل خدمات‌رسانی، تکریم ارباب رجوع، ارتقای سطح رضایت ‌مندی مردم و افزایش میزان اعتماد آن ها به دستگاه‌های اجرایی از مهمترین اهداف راه‌اندازی میز خدمت الکترونیکی است.
رحیمی راد گفت: برهمین مبنا، پیگیری ‌های لازم برای الکترونیکی کردن تمام خدمات در قالب میز خدمت الکترونیکی برای سهولت در پیگیری درخواست‌ها و مشکلات مردم در دستورکار قرار گرفت.
وی با بیان این که با میز خدمت الکترونیک شاهد تسریع در زمان رسیدگی به درخواست ها خواهیم بود خاطر نشان ساخت: کاهش چرخه زمان رسیدگی و انجام درخواست‌ها از نخستین مراجعه به میز خدمت، مدیریت و ارائه خدمات غیر حضوری، سهولت دسترسی، رسیدگی به شکایات در اسرع وقت و چابک سازی سیستم به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر به ارباب رجوع از دیگر مزایای راه‌اندازی میز خدمت الکترونیکی به شمار می‌رود.
رحیمی راد با اشاره به اینکه سامانه خدمات الکترونیک اداره کل راه و شهرسازی استان قم یک سامانه تحت وب بوده که جهت ارائه خدمات غیرحضوری به ارباب رجوعان طراحی شده است بیان کرد: تحت وب بودن سامانه این امکان را فراهم می کند که مراجعین از هر مکان و هر زمان و از هر سیستم عاملی بتوانند وارد سامانه شوند و درخواست خود را ثبت، یا وضعیت درخواست ثبت شده ی قبلی خود را رهگیری نمایند.

وی در خصوص خدمات ارائه شده در این سامانه توضیح داد: دسترسی و ارتباط مستقیم با معاونت های اداره کل به صورت جداگانه، سامانه شهراه، خدمات مربوط به سازمان ملی زمین و مسکن، گزارش شهروندی، ثبت درخواست ملاقات با مدیرکل، فرم نظرسنجی، ارائه انتقادات و پیشنهادها، طرح تکریم ارباب رجوع، امور مربوط به سازمان نظام مهندسی ساختمان، پیگیری مکاتبات اداری، رفع مشکلات حوزه راه، طرح شکایت، دسترسی آزاد به اطلاعات و… از این دست خدمات ارائه شده در میز خدمت الکترونیک اداره کل راه و شهرسازی استان قم است.
وی با بیان این یکی از خدمات ارائه شده در میز خدمت الکترونیکی، پیگیری مکاتبات اداری است، توضیح داد: برای تمامی مکاتبات اداری در دبیرخانه این اداره کل، کد رهگیری صادر و ثبت خواهد شد که مراجعین از راه دور و از طریق فضای وب و به صورت برخط، می توانند گردش مکاتبات خود را مشاهده نمایند.

رییس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان گفت: شهروندان می توانند برای دسترسی به میز خدمت الکترونیکی، به پورتال این اداره کل به نشانی http://qom.mrud.ir و لینک میز خدمت الکترونیکی مراجعه نمایند و خدمات خود را دریافت نمایند.