استانها » البرز
کد خبر : 673227
چهارشنبه - 29 اسفند 1397 - 13:45
رئیس دامپزشکی ساوجبلاغ خبر داد

معدوم سازی ۲۴ تن پودر گوشت آلوده در ساوجبلاغ

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ از معدوم سازی ۲۴ تن پودر گوشت آلوده و سایر مواد اولیه خوراک دام در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد.

معدوم سازی ۲۴ تن پودر گوشت آلوده در ساوجبلاغ

 به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز, فردین حسین زاده رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ،گفت: به دنبال رصد، پایش و نظارت بر کارخانجات تولید خوراک دام و طیور شهرستان و به ویژه برخورد با مراکز غیر مجاز و زیر زمینی، ۲۴ تن پودر گوشت آلوده و مواد اولیه خوراک دام غیر قابل مصرف در شهرستان ساوجبلاغ کشف شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه این نظارت و بازرسی ها در تعطیلات نیز ادامه خواهد داشت, بیان کرد: این کشفیات پس از انجام آزمایشات تکمیلی که با حضور نمایندگان دامپزشکی و تعزیرات شهرستان ساوجبلاغ همراه بود معدوم سازی شد.

وی از تشدید نظارت بر کارخانجات و واحدهای تولید خوراک دام و طیور شهرستان خبر داد و افزود: شناسایی مراکز غیر مجاز در دستور کار قرار دارد و مورد تأکید است.

این مسؤول در رابطه با کشفیات یاد شده اظهار کرد: این کشفیات همراه با مقدار ۸ تن پودر گوشت, ۲ تن پودر میوه و ۱۴ تن مواد اولیه تولید خوراک دام بدون هویت و برچسب ثبت مشخصات بود که توسط کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی یافت شد.

حسین زاده ادامه داد: تمامی این کشفیات در یکی از مراکز غیر مجاز  تولید خوراک دام و طیور، کشف و ضبط شد؛ تمامی واحدهای تولیدی خوراک دام موظف هستند جهت فعالیت واجد مجوز دامپزشکی باشند و تولیدات آنها نیز با نظارت دامپزشکی به بازار عرضه شود.

حسین زاده خاطرنشان کرد: باتوجه به اهمیت ترکیبات مورد استفاده در جیره غذایی دام و طیور و نقش آن در خواص کیفی و سلامت گوشت و شیر تولید شده و تاثیرات مستقیم استفاده از خوراک دام ناسالم و غیر استاندارد بر سلامت مصرف کنندگان مواد غذایی با منشاء دامی ، محصولات کارخانه های خوراک دام باید بصورت مستمر، بازدید، نمونه برداری و آزمایش شوند.

انتهای پیام/ت/۱۱۰۲/س/۲