اخبار نهادها و سازمان‎ها » اصفهان » تولیدی » رپرتاژ آگهی » زهرا زرفشانی
کد خبر : 1045355
چهارشنبه - 4 مهر 1403 - 16:11
برگزاری دومین نمایشگاه فناوری و نوآوری فن‌نما از ۱۰ تا ۱۳ مهرماه در اصفهان

معاون برنامه‌ریزی شهردار اصفهان خبر داد:اختصاص ۵ همت برای عقد قراردادهای فناورانه در نمایشگاه «فن نما»

دومین نمایشگاه فناوری و نوآوری فن‌نما از ۱۰ تا ۱۳ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی استان اصفهان برگزار می شود. در همین راستا در گپ ‌وگفتی با اصحاب رسانه، سعید ابراهیمی، معاون برنامه‌‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان و مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان به گفتگو با خبرنگاران نشستند.

معاون برنامه‌ریزی شهردار اصفهان خبر داد:اختصاص ۵ همت برای عقد قراردادهای فناورانه در نمایشگاه «فن نما»

به گزارش پایگاه خبری ربیع، دومین نمایشگاه فناوری و نوآوری فن‌نما از ۱۰ تا ۱۳ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی استان اصفهان برگزار می شود. در همین راستا  در گپ ‌وگفتی با اصحاب رسانه، سعید ابراهیمی، معاون برنامه‌‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان و مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان به گفتگو با خبرنگاران نشستند.

در ابتدای این نشست، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان گفت: ۱۲۰۰ نیاز فناورانه در حوزه‌های مختلف برای دومین دوره نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری احصاء شده است.

به گزارش خبرنگار روزنامه کیمیای وطن، سعید ابراهیمی با بیان اینکه امسال برای دومین دوره نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری (فن‌نما) ۱۲۰۰ نیاز فناورانه در حوزه‌های مختلف صنعتی، شهری، زیست محیطی و … احصاء شده است، اظهار داشت: برآورد ریالی این تعداد نیاز فناورانه رقمی بالغ بر پنج همت است که پیش‌بینی می‌کنیم ۳۰۰ میلیارد تومان منجر به عقد قرارداد شود.

وی افزود» شهرداری اصفهان نیز در قالب فراخوان نیازهای فناورانه خود را از ۱۵ شهریور ماه اعلام عمومی کرده است و در این زمینه ۱۰۰ میلیارد تومان برای عقد قرارداد و خرید قطعات و محصولات مورد نیاز در نظر گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه حضور ۸۰ شرکت و ۱۵ هیئت خارجی در دومین دوره نمایشگاه فن نما قطعی شده است، گفت:  البته پیش بینی می کنیم ۱۲۰ شرکت در این رویداد فناورانه و نوآورانه حضور داشته باشند.

به گفته وی، برگزاری این نمایشگاه با سه هدف ارزش آفرینی، به هم رسانی نیازها و تکمیل زنجیره ارزش با تمرکز بر ارتباطات اقتصادی در زیست بوم فناوری، جذب آحاد شهروندان به ویژه نوجوانان و جوانان و افزایش علاقه و امیدآفرینی به واسطه ایجاد زمینه مشارکت فعال در نمایشگاه و رویدادهای جنبی دنبال می شود.

ابراهیمی با بیان اینکه «ما برای وصل آمدیم» شعار دومین دوره نمایشگاه فن‌نما است، اظهارداشت: با برگزاری این نمایشگاه تلاش می‌کنیم بین  استارتآپ ها، شرکت های دانش بنیان، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و دانشجویان و دانش آموزان ارتباط برقرار کنیم.

** حضور ۱۵۰ صندوق خطر پذیر در نمایشگاه

وی با اعلام اینکه اصفهان امسال میزبان ۱۵۰ صندوق خطرپذیر است، گفت: پیش‌بینی می‌شود این صندوق‌ها در دومین دوره نمایشگاه فن نما بالغ بر هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کنند.

وی ادامه داد: امسال همچنین معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و همچنین صندوق پژوهش و فناوری از ایده نو و برتر و قابل اجرا در حوزه های مختلف حمایت می کنند.

** برگزاری لیگ ملی رباتیک

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری اصفهان در بخش دیگری از سخنانش  با بیان اینکه امسال محلی برای ارائه‌های طرح‌های فناورانه ۳۰۰ نفر در نمایشگاه فراهم شده است، گفت: امسال در حاشیه رویداد سه روزه فن نما، مسابقات لیگ ملی رباتیک توسط دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

ابراهیمی با بیان اینکه دنبال تقویت زیست بوم فناوری هستیم، خاطرنشان کرد: در سند آمایش سرزمینی، برای اصفهان در توسعه و سرمایه گذاری بر دو حوزه علم و فناوری و فرهنگ و هنر گردشگری تاکید شده است.

 

**فن نما در تقویم رویدادهای ملی ثبت می شود

وی اضافه کرد: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری امسال در افتتاحیه این نمایشگاه حضور دارند و قول داده اند که در اختتامیه نمایشگاه هم حضور داشته باشند و همچنین مسئولان مختلف معاونت علمی و فناوری رییس جمهور در چند روز برگزاری نمایشگاه جهت حل مشکلات فناوران و نوآوران شرکت کننده و دیگر بازدید کنندگان حضور خواهند داشت. وی ادامه داد: در حاشیه برگزاری نمایشگاه رویدادهای مختلفی همچون مسابقات ملی رباتیک، زنگ تفریح فن نما، اختتامیه جشنواره صنایع دستی خلاق، رویداد فناوری های علوم شناختی موسوم به «کاگنوپل» را هم داریم.

به گفته این مقام مسئول، سه تجربه نوردی هم برای علاقه مندان در حوزه های مختلف فناوری های نوین در مدیریت شهری،  و تجربه نوردی فناوری های نوین در صنایع بزرگ هم در حاشیه برگزاری این رویداد دنبال می شود و همچنین تلاش می کنیم فن نما در تقویم رویدادهای ملی ثبت شود.