مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان خبرداد:

معاونت هوش مصنوعی در هلدینگ پتروپالایش اصفهان راه‌اندازی شد/در پتروپالایش اصفهان وابسته به نفت نیستیم برای رسیدن به پتروپالایش تلاش می کنیم

در جلسه هم اندیشی روسای روابط عمومی شرکت‌های صنعت پالایش و پخش کشور که به میزبانی اصفهان برگزار شد مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان از راه‌اندازی معاونت هوش مصنوعی در این هلدینگ خبر داد.

معاونت هوش مصنوعی در هلدینگ پتروپالایش اصفهان راه‌اندازی شد/در پتروپالایش اصفهان وابسته به نفت نیستیم برای رسیدن به پتروپالایش تلاش می کنیم

 زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در جلسه هم اندیشی روسای روابط عمومی شرکت‌های صنعت پالایش و پخش کشور که به میزبانی اصفهان برگزار شد مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان از راه‌اندازی معاونت هوش مصنوعی در این هلدینگ خبر داد.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان در این باره توضیح داد: با استفاده از ظرفیت نخبگان و جوانان در هلدینگ پتروپالایش اصفهان موفق به تحقق همه اهدافمان شدیم وهمه پروژه‌ها با SPI بالای ۹۸ درصد در حال انجام است.

محسن قدیری، با بیان اینکه استراتژی در پالایشگاه اصفهان تغییر کرده، افزود: ما در هلدینگ پتروپالایش اصفهان دیگر وابسته به نفت نیستیم و برای رسیدن به پتروپالایش در حال حرکت هستیم.

وی با بیان اینکه بارها پیکربندی هلدینگ پتروپالایش اصفهان را تغییر دادیم، افزود: ما در نظر داریم که در سال ۱۴۰۵ از پالایشگاه به پتروپالایش تبدیل شویم.

قدیری با تاکید بر اینکه تحریم‌ها محدودیتی برای ما ایجاد نخواهد کرد، گفت: شرکت راهبر ترابر انرژی در آینده بزرگترین شرکت حمل و نقل ایران خواهد شد و تاکنون ۲۰۰ تانکر برای این شرکت خریداری شده و تمام اقدامات آن با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی هماهنگ می‌شود.

*برنامه‌ریزی برای کاهش هزینه‌ها در هلدینگ پتروپالایش اصفهان

وی با بیان اینکه ما برای کاهش هزینه‌ها در هلدینگ پتروپالایش اصفهان برنامه‌ریزی داریم، افزود: ما ابتدا استراتژی جسورانه را انتخاب کردیم و به دنبال آن پروژه‌های برنامه محور را تعریف و در نهایت ساختار هلدینگ را ایجاد کردیم.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با اشاره به راه‌اندازی معاونت هوش مصنوعی در هلدینگ پتروپالایش اصفهان ابراز داشت: با فعالیت مناسبت این معاونت و قرار گرفتن آن در فرآیندهای هلدینگ میزان بهره وری ما ۱۰ برابر افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه با وجود هوش مصنوعی دیگر نیازی به افراد متخصص نداریم، تصریح کرد: بیش از یک هزار تخصص در هوش مصنوعی تعریف شده و ما فقط دیتا را برای این هوش تعریف کنیم و خروجی‌های تخصصی را دریافت خواهیم کرد.

قدیری با اشاره به اینکه در بحث روابط عمومی نیز هوش مصنوعی کاربرد زیادی در زمینه تولید محتوا دارد، اضافه کرد: ما از تکنولوژی هوش مصنوعی عقب هستیم و باید این امر جبران شود، همه شرکت‌های معتبر دنیا به هوش مصنوعی تجهیز شده‌اند و ما نباید از این فناوری عقب بمانیم.

*باید ارتباط سازمان‌ها با استفاده از هوش مصنوعی پاسخ داده شود

وی با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی حاصل هوش مصنوعی است، ادامه داد: باید ارتباط سازمان‌ها با استفاده از هوش مصنوعی پاسخ داده شود ما در حال حاضر در بخشی از بخش‌ها مانند تدارکات کالا و بازاریابی و فروش از هوش مصنوعی استفاده می کنیم.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه در حال پیاده سازی روش ای آر پی از روی اس ای پی آلمان هستیم، افزود: ۹ ماژول در سال جاری استفاده می شود و خروجی این برنامه به هوش مصنوعی وصل خواهد شد.

قدیری با بیان اینکه بلوغ ۴ منابع انسانی در پالایشگاه اصفهان تا پایان سال محقق خواهد شد و تا سال ۱۴۰۵ به سازمان یادگیرنده تبدیل خواهیم شد، افزود: مدیران ما به عنوان مربی در راستای ارتقای سطح دانش و تخصص کارکنانشان نقش آفرینی خواهند داشت.

وی با اشاره به دستاوردهای هلدینگ پتروپالایش اصفهان در زمینه استفاده از فناوری‌های نوین برای تولید انرژی ابراز داشت: در این زمینه مشعل پویا تا سال ۱۴۰۵ بیش از یک هزار مگاوات برق را تولید خواهد کرد.

نقش بی بدیل روابط عمومی در توسعه سازمانی

همچنین سرپرست روابط عمومی وبین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان در جلسه هم‌اندیشی روسای روابط عمومی صنعت پالایش و پخش کشورکه به میزبانی هلدینگ پتروپالایش اصفهان برگزار شد گفت: این نشست با هدف مدیریت اطلاع رسانی در شرایط اضطراری، یادآوری ضرورت تدوین شیوه نامه مدیریت اطلاع رسانی شرایط اضطراری با محوریت مدیریت افکار عمومی بر اساس ابلاغیه شماره ۹۴۹ مقام عالی وزارت نفت با حضور روسای روابط عمومی‌های صنعت پالایش و پخش به صورت آموزشی – کارگاهی و بررسی برنامه‌ها اجرا شد.

محمد ده بیدیان، با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های بروز دنیا در حوزه روابط عمومی امری اجتناب ناپذیر است، اظهار داشت: در هلدینگ پتروپالایش اصفهان این امر را در دستور کار قرار داده تا مادامی که بتوانیم به هوش مصنوعی تجهیز شویم.

اعتماد سازی خطیرترین مسئولیت روابط عمومی درهر سازمانی است

وی تصریح کرد: بر این باوریم که روابط عمومی می‌تواند با استفاده از ابزارهای روز دنیا و بکارگیری نیروی کار حرفه‌ای توان حضور در فضای رقابتی شرکت‌ها را بالا برده و حتی منجر به افزایش تولید، توسعه بازار خرید و فروش در بازار داخلی و حتی بازارهای بین المللی باشد.

سرپرست روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه اعتماد سازی خطیرترین مسئولیت روابط عمومی در هر سازمانی است، ابراز داشت: این امر جز شفاف سازی، ارتباط مستمر با رسانه های گروهی و تهیه گزارش عملکرد از بخش های مختلف سازمان ممکن نیست، روندی که اخیرا در هلدینگ پتروپالایش اصفهان با نگاه حرفه ای تری دنبال شده و تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه خواهد داشت، هر چند بر این باوریم روابط عمومی شغلی ۲۴ ساعته و بدون تعطیلی است.

زهرا نصیری