اخبار نهادها و سازمان‎ها » اصفهان » پیشخوان » تولیدی » زهرا نصیری
کد خبر : 1029801
سه شنبه - 20 تیر 1402 - 23:00
به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب در گفتگو با ربیع عنوان شد:

مظلومیت محجبانه/هیچ نهادی از فعالان عفاف و حجاب حمایت نمی کند

همزمان با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب ؛ رویداد تخصصی پوشش ایرانی اسلامی در اصفهان آغاز شد.

مظلومیت محجبانه/هیچ نهادی از فعالان عفاف و حجاب حمایت نمی کند

زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، حجاب، عفاف و پوشش محجبانه بخشی از فرهنگ، تمدن و تاریخ چند هزار ساله ایرانیان  به شمارمیرود که در این فرهنگ در همه جای دنیا مایه سربلندی ایرانیان بوده  است، شواهد واسناد تاریخی بیانگر این است که  ایرانیان از دیرباز در زمینه پوشش محجبانه و پاسداشت حیا و عفاف پیشگام بودند و حجاب، انتخاب تاریخی ایرانیان به خصوص بانوان این سرزمین بوده است.

همزمان با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب  ودر راستای ترویج و پاسداشت این فرهنگ عظیم در جامعه فعالان فرهنگی این حوزه در صدد هستند تا در جای جای شهر با برگزاری نمایشگاه، کارگاه و همایش های مختلف برای تبیین این فرهنگ اقدامات شاخصی را برای جوانان و نوجوانان به مرحله اجرا برسانند.

یکی از فعالان شاخص ترویج حجاب و عفاف که چند سالی است با روش های جدید در حوزه شناساندن این فرهنگ  پا به عرصه فعالیت های فرهنگی نهاده است مجموعه دختران آسمان استان اصفهان است، که علیرغم همه بی مهری مسئولان و نهاد های دولتی از عدم حمایت ها گرفته تا اختصاص ندادن مکان برای استقرار این مجمع ؛اما همچنان با تاسی به راه ائمه اطهار و در راستای ارائه آموزش های جدید تذکر و فرهنگ  شناسی حجاب و عفاف در بلندترین بام اصفهان (سیتی سنتر) فعالیت های مستمر خود را پیگیری کرده و به ارائه  آموزش های عفاف و حجاب در قالب هسته ها و گرو های مختلف نموده است .

آموزش های تخصصی برای ترویج و تذکر حجاب

 مدیر مجموعه دختران آسمان در گفتگو باربیع با اشاره به اینکه سمن‌ها و مجموعه های مردم نهاد می توانند نقش پررنگ و موثری در ترویج پوشش محجبانه و پاسداشت حیا و عفاف داشته باشند و برگزاری رویداد تخصصی پوشش ایرانی اسلامی می‌تواند در ترویج این فرهنگ موثر باشد گفت:برای ترویج عفاف و حجاب و ارائه تذکر به افرادی که حجابشان دارای اشکال است، افرادی را به صورت تخصصی آموزش دادیم.

حجت‌الاسلام حسن امان اللهی گفت: این امر در مراکز شلوغ و پرتردد از جمله سیتی سنتر که کنسرت‌های زیادی نیز در آن برگزار می‌شود بسیار مؤثر بوده و نتایج خوبی را به همراه داشته است.

مشاوره های فرهنگی رایگان در قلب شهر اصفهان

وی با اشاره به اینکه تذکر رعایت عفاف و حجاب باید به صورت تخصصی و اصولی به نوجوانان ارائه شود افزود: در شهر اصفهان برخی از افراد وظیفه تذکر لسانی در حوزه عفاف و حجاب را دارند، ما برای این افراد ضابط نیز دوره‌های تخصصی را برگزار می‌کنیم و هر ماه یکبار این جلسات برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: مجموعه‌هایی مانند ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، سپاه ناحیه امام حسین علیه السلام، فرمانداری اصفهان و دیگر نهادها در راستای تقویت عفاف و حجاب در مراکز بزرگ اصفهان همکاری دارند.

وی با بیان اینکه دعوت از دختران نوجوان برای حضور در جلسات مجموعه نیز در دستور کار بوده است، ابراز داشت: برای این امر بهترین فضاها مورد استفاده قرار گرفته و مشاوره‌های فرهنگی رایگان در حوزه های مختلف به دختران ارائه شده است.

هیچ نهادی از فعالان عفاف و حجاب حمایت نمی کند

حجت‌الاسلام امان درباره برگزاری  نمایشگاه تخصصی پوشش ایرانی اسلامی در اصفهان توضیح داد: فضای این نمایشگاه به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار گرفته و قرار است در قیمت فروش لباس مناسب پوشش ایرانی اسلامی با تخفیف به خریداران داده شود. نمایشگاه تخصصی پوشش عفیفانه از ۲۰ تا ۲۳ تیر ماه از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در پردیس سینمایی اصفهان برگزار می شود.

 حجت‌الاسلام امان اللهی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ‌سازی حجاب فعالیت می‌کنیم اما هیچ نهادی حمایتی از ما نداشته است، ابراز داشت: ما هیچ منبع مالی نداریم و حتی یک اتاق هم برای قرار دادن وسایملان نداریم اما برخی از مراکز بخش خصوصی از جمله سیتی سنتر در این زمینه همکاری‌های خوبی را داشتند.

مدیر سمن مردم نهاد دختران آسمان گفت: بدنبال برگزاری منظم جلسات اغنایی برای دختران و خانواده‌هایشان هستیم که هر ۲ هفته یکبار برگزار می‌شود.

مدیر مجموعه دختران آسمان اظهار داشت: این مجموعه دعوت از دختران نوجوان برای حضور در جلسات اغنایی با موضوع پوشش محجبانه را در دستور کار دارد و برای این امر بهترین فضاها در مجموعه قلب شهر مورد استفاده قرار گرفته است و مشاوره‌های خوبی نیز به این دختران ارائه شده است.

زهرا نصیری