استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 847379
شنبه - 13 مهر 1398 - 12:47

مطالعات اولیه طرح جامع کمربند سبز شهر قم به اتمام رسید

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: شرح خدمات طرح جامع کمربند سبز شهر قم به پایان رسیده و وارد مرحله جذب پیمانکار شده است.

مطالعات اولیه طرح جامع کمربند سبز شهر قم به اتمام رسید

به گزارش پایگاه خبری ربیع، پیام جوادیان با اشاره به اقلیم و شرایط زیست‌محیطی شهر قم، اظهار داشت: برای بهبود شرایط زیستی شهر قم نیازمند اجرای طرح‌هایی برای گسترش فضای سبز جنگلی در حاشیه شهر هستیم.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم یکی از ضرورت‌های ایجاد کمربند سبز را بهبود شرایط زیستی شهر دانست و تصریح کرد: ایجاد کمربند سبز می‌تواند تأثیر به سزایی در تعدیل آب‌ و هوا داشته و از ورود ریز گردها به شهر جلوگیری کند.
جوادیان، تأثیر ایجاد کمربند سبز حاشیه شهر را فراتر از بهبود شرایط زیستی خواند و بیان کرد: ایجاد محیط سالم و مفرح گردشگری برای شهروندان می‌تواند در بهبود شرایط اجتماعی و فرهنگی شهر نیز مؤثر باشد.
وی ادامه داد: همچنین می‌توان یکی از مهم‌ترین علل توجه مدیران شهری به ایجاد کمربند سبز را جلوگیری از رشد و توسعه بی‌رویه شهر دانست که تأثیر به بسیاری در بهبود منظر شهری نیز به همراه دارد.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم شرح خدمات طرح جامع کمربند سبز شهر قم را در مرحله ورود به آغاز مطالعات و انتخاب مشاوره اعلام و خاطرنشان کرد: شرح خدمات با توجه به اسناد بالای دستی مانند قانون هوای پاک و اسناد موازی و پایین‌دستی مانند طرح جامع شهر قم و طرح تفصیلی شهر تهیه‌شده است.
جوادیان همکاری همه ارگان‌های دولتی را در تخصیص اعتبارات ملی لازم دانست و بیان کرد: از اواسط پاییز مشاور انتخاب‌شده و مطالعات اولیه و اصلی در بازه زمانی یک سال انجام می‌شود و از هم دستگاه‌ها می‌خواهیم کمال همکاری را در تهیه و تصویب این طرح داشته باشند.
وی تأکید کرد: شرح خدمات طرح به همه نهادها مانند ستاد بحران استان، اداره کل شهرسازی، اداره کل برنامه بودجه، محیط‌ زیست، گردشگری، آب و فاضلاب و غیره ارسال‌ شده است و منتظر دریافت نقطه نظرات این ادارات و نهایی شدن کار هستیم.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اعتبار اولیه تدوین این طرح را در مرحله مطالعات بیش از ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: اعتبار اولیه این طرح ۲۲۰ میلیون تومان بوده و امیدواریم درزمان پیش‌بینی‌شده پایان‌یافته و وارد مرحله اجرا شود.