شرق اصفهان » شهرستان های اصفهان
کد خبر : 204779
جمعه - 22 دی 1396 - 16:06

مطالبات مردم از مسؤولان سر جای خود باقی است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، حجت ‌الاسلام امیرحسین علیزاده ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ورزنه با اشاره به آیه ۱۷۷سوره بقره اظهار کرد: تقوا ریشه‌های اعتقادی و ثمرات عملی و اخلاقی داشته که خداوند متعال در قرآن می‌فرماید انسان‌های مؤمن کسانی هستند که ایمانشان به معاد، ملائکه،  کتب آسمانی و پیامبران محکم […]

مطالبات مردم از مسؤولان سر جای خود باقی است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، حجت ‌الاسلام امیرحسین علیزاده ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ورزنه با اشاره به آیه ۱۷۷سوره بقره اظهار کرد: تقوا ریشه‌های اعتقادی و ثمرات عملی و اخلاقی داشته که خداوند متعال در قرآن می‌فرماید انسان‌های مؤمن کسانی هستند که ایمانشان به معاد، ملائکه،  کتب آسمانی و پیامبران محکم است.

وی افزود: تقوا برنامه‌ای است که خدا برای زندگی ما ترسیم کرده است و انسان باور زندگی خود را با  برنامه‌ریزی خداوند که همان تقوی است تنظیم می‌کند و یقینا انسان یک موجود فانی نیست و مرگ پلی است که انسان‌ها از آن عبور می‌کنند برای ادامه زندگی خود و انسان با تقوی همانند پیامبران هیچگاه امید خود را در ناملایمات و سختی‌ها از دست نمی دهد.

امام جمعه موقت ورزنه با اشاره به یاری نکردن کفار و منافقین از سوی خداوند،  تصریح کرد: خداوند کفار و منافقین و زباله‌های پس مانده حکومت‌های ظالم و طاغوت را هیچگاه یاری نخواهد کرد و این باعث نشاط و قدرت در انسان‌های با تقوا می‌شود و  این ریشه‌های محکم در تقوا، در عمل هم تاثیر خواهد گذاشت.

خطیب نماز جمعه ورزنه گفت : راه خدا، راه دیانت و دینداری یک راه پر فراز و نشیب است و  حرکت به سوی قله است که در این مسیر سختی‌هایی وجود دارد و در مسیر راه باید صبور بود‌، امروز یکی از زیباترین جلوه‌های اجتماعی مردم با تقوای ایران اسلامی با بصیرت و صبور  است که روبه قله‌های پیشرفت در حال حرکت ‌اند‌.

 علیزاده  به آیه ۱۹۴ سوره بقره اشاره و اذعان کرد: تقوا  یک بعدش دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی است و انسان با تقوا همه دشمنان وجود خود را می‌شناسد و در حال مبارزه با آن‌ها است؛ مبارزه یک رکن اساسی در مسیر تقوا است که خداوند می‌فرماید در ماه حرام جنگ حرام است ولی اگر دشمن دسیسه کند باید با دشمن جنگید و مبارزه کرد.

وی با اشاره به سالروز تشکیل شورای انقلاب، افزود:  قبل از انقلاب فتنه‌ها و فضای غبار آلودی وجود داشت که حضرت امام (ره) دستور تشکیل شورای انقلاب اسلامی را صادر فرمودند که در آن روزها فعالیت این شورا مخفی بود و دشمن هم در تلاش بود مهره‌های اصلی را شناسایی کند که موفق نشد.

علیزاده به سه هدف مهم شورای انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: حضرت امام (ره) سه هدف مهم را برای این شورا ترسیم کردند  که یکی از اهداف انسجام بخشی به نیروهای انقلاب بود که باید نیروهای متحد، منسجم، هم فکر و همراه باشند تا بتوان کار انقلابی انجام دهند، دوم برنامه ریزی برای واردن کردن ضربه کاری به بدن سست رژیم ستم شاهی که ضربه محکمی هم خورد و سوم برنامه ریزی برای انتقال قدرت و برپایی حکومت اسلامی بود.

امام جمعه موقت ورزنه در ادامه گفت: همه شاهد بودیم حوادثی اتفاق افتاد که این حوادث، حوادث تازه‌ای نبود و در نیم قرن گذشته ملت ایران اسلامی با این حوادث آشنا هستند که مقام معظم رهبری فرمودند نه این اتفاق بلکه تمام اتفاقات در دوران انقلاب اسلامی همه پاتک‌های انقلاب بوده است واین هجمه نظام سلطه به نظام مقدس اسلامی خیلی سنگین بود ولی از نظام ما ضربه خورد این نشان می دهد نظام اسلامی و انقلاب در مسیر روبه رشد وقدرت در حرکت است.

علیزاده در ادامه گفت: حادثه‌های اخیر دارای دو بخش بود یکی  مطالبات به حق مردم  از بخش‌های مختلف نظام که گاهی این مطالبات حق و گاهی هم باطل است و نظام اسلامی یک نظام صبور، نجیب و مردم دوست است و مسیر اعتراضات برای مردم باز است و مطالبه‌گری می‌کنند این بخش نباید مورد غفلت مسؤولین قرار بگیرد مردم با حضور خود آتش فتنه را خاموش کردند ولی به این معنا نیست که مطالبه‌ای ندارند مطالبات سرجای خود باقی است  وخیلی هم روشن و شفاف است.

علیزاده با اشاره به مطالبه کشاورزان و حق آبه آن‌ها، اظهار کرد: مطالبه مردم منطقه و شهر ورزنه آب کشاورزی است، مسؤولان  باید تلاش کنند که این مشکل حل شود، مردم در راهپیمایی حمایت از نظام و انقلاب حضور چشمگیر و بی نظیری را خلق کردند  ولی مطالبات مردم سر جای خود است.

خطیب موقت جمعه ورزنه با اشاره به پیچیدگی فتنه اخیر دشمن، تصریح کرد: به لطف خدا مردم دشمن‌شناس بودند و  به موقع و به هنگام وارد صحنه شدند و بیش از عوامل انتظامی، امنیتی، عوامل اجرایی و  حاکمیتی حضور مردم بود که به کمک و حمایت نظام آمد و فتنه را خاموش کرد.

علیزاده با اشاره به اعتقاد قوی مردم به اسلام، اظهار کرد: دشمنان ما و وابسته‌های منافق داخلی هم بدانند مردم ما یک مردم به حقیقت معنا اسلام دوست هستند و اسلام برای ما در فرهنگ عاشورا معنا شده است که برای اسلام جان می دهیم و  برای اینکه حاکمیت اسلام باقی بماند جان بر کف هستیم و امتی که اینگونه جهاد و شهادت دارد اسارت نداشته و کاری از دشمنان بر نخواهد امد.

انتهای پیام/ ۲۰۷/فارس