استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 521923
سه شنبه - 22 آبان 1397 - 17:00
مشاور وزیر علوم:

مصرف سیگار در دانشگاه عاری از دخانیات باید صفر باشد

مشاور وزیر علوم گفت: در دانشگاه عاری از دخانیات بایستی اساتید، کارکنان، دانشجویان و سایر بخش‌های دانشگاه متعهد شوند که دیگر سیگار مصرف نکنند و مصرف سیگار به صفر برسد.

مصرف سیگار در دانشگاه عاری از دخانیات باید صفر باشد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، حمید یعقوبی اظهار کرد: اکنون مسئله آسیب‌های اجتماعی در کشور موضوع بسیار مهمی است و آنچه برای دانشگاه نیز مهم است، پاک بودن محیط دانشگاه است لذا برنامه‌های برای پیشگیری در ابعاد مختلف تبیین شده.

وی افزود: یکی از این برنامه‌ها دانشگاه عاری از دخانیات است که دانشگاه‌هایی که مایل هستند به این نهضت ملی بپیوندند باید دانشگاه را عاری از دخانیات کنند و این به این معنی است که اساتید، کارکنان، دانشجویان و سایر بخش‌های دانشگاه متعهد شوند که دیگر سیگار مصرف نکنند.

مشاور وزیر علوم خاطرنشان کرد: در برنامه پیام، یا همان پیشگیری از مصرف مواد برنامه این است که پیشگیری را بر درمان مقدم بدانیم زیرا هزینه اعتیاد و برگشت از اعتیاد بسیار بالاست و اگر بتوانیم کاری کنیم که افراد معتاد نشوند، راحت می‌شود از این آسیب جلوگیری کرد.

یعقوبی در پایان بیان داشت: بر اساس این برنامه قرار است که یک کمیته برنامه‌ریزی در دانشگاه تشکیل شود و خطی مشی پیام را تبیین و ابلاغ کنند و از زمان شروع این طرح آموزش‌ها داده شود و توانمندسازی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/