تولیدی » شهر اصفهان » شهرستان های اصفهان
کد خبر : 199949
یکشنبه - 17 دی 1396 - 09:30

مصرف سالیانه ۲۱ میلیارد متر مکعب گاز در استان اصفهان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سید مصطفی علوی، در نشست خبری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی اظهار کرد: امروز انرژی یک موضوع حیاتی و اساسی است و تأکید بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز صرفاً به دلیل هزینه آن نیست بلکه به دلیل تولید محصولات خطرناک این انرژی است. وی افزود: […]

مصرف سالیانه ۲۱ میلیارد متر مکعب گاز در استان اصفهان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سید مصطفی علوی، در نشست خبری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی اظهار کرد: امروز انرژی یک موضوع حیاتی و اساسی است و تأکید بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف گاز صرفاً به دلیل هزینه آن نیست بلکه به دلیل تولید محصولات خطرناک این انرژی است.

وی افزود: یکی از معضلات امروز ساختمان‌ها هدررفت حرارت و انرژی از دیوار‌ و سقف‌های ساختمان‌هاست، آیا وقت آن نرسیده که فکری به حال این وضعیت شود تا از بخش عظیمی از هدررفت انرژی جلوگیری شود؟

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: دو سرفصل مهم بهینه‌سازی مصرف و مباحث ایمنی در انرژی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که تفاهم‌نامه ۵جانبه بهینه‌سازی مصرف انرژی صرفاً برای ممیزی مصرف انرژی است.

وی ادامه داد: موتورخانه ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی نیازمند کنترل مستمر است که در این مقوله بخش خصوصی به خوبی می‌تواند وارد عمل شود؛ اگر عایق‌کاری و تنظیم هوای موتورخانه ساختمان‌ها به درستی کنترل و تنظیم شوند، بین ۲۰ تا ۳۰ درصد مصرف انرژی کاهش می‌یابد.

علوی با بیان اینکه باید یک رابطه منطقی میان دیگ و مشعل موتورخانه‌ها وجود داشته باشند، اذعان داشت: از نظر فنی ظرفیت مشعل باید ۲۰ درصد بیشتر از ظرفیت دیگ باشد که نصاب‌ها دانش لازم برای این امور را ندارند؛ راندمان مشعل‌های اتمسفری بسیار پایین بوده و موجب هدررفت سوخت می‌شود که همچنان بسیاری از نانوایی‌ها از این مشعل‌ها استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه حوادث گازگرفتگی بسیار زیادی در سطح استان اصفهان اتفاق می‌افتد، تأکید کرد: بدترین شیوه سوزاندن گاز و بدترین نوع گرم‌ کردن منازل مسکونی استفاده از بخاری‌ است که علاوه بر خطرات احتمالی ناشی از دودکش آن‌ها، هدررفت بسیار زیادی دارند و فرهنگ‌سازی در این خصوص بسیار مهم است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان از مصرف گاز سالیانه ۲۱ میلیارد متر مکعب در استان اصفهان خبر داد و عنوان داشت: دود ناشی از سوخت گاز در منازل مسکونی در آلودگی هوای شهر اصفهان مؤثر است

انتهای پیام/۲۰۷/نصیری