مشکلات رمز پویا همچنان ادامه دارد
پس از نهاییشدن حذف رمزهای دوم ایستا برای خریدهای بالای ۱۰۰ هزار تومان و اجباریشدن فعالکردن رمز پویا، برخی کاربران همچنان از روند اجراییشدن آن ناراضی هستند.
به گزارش پایگاه خبری ربیع، پس از نهاییشدن حذف رمزهای دوم ایستا برای خریدهای بالای ۱۰۰ هزار تومان و اجباریشدن فعالکردن رمز پویا، برخی کاربران همچنان از روند اجراییشدن آن ناراضی هستند. برخی مشتریان بانکی شکایت میکنند که دریافت رمز پویا برای آنها با تأخیر روبهرو است؛ بهگونهای که در زمان دریافت آن، رمز منقضی شده است. بهعلاوه با گستردهشدن روش ارسال پیامکی رمز پویا، هدف اولیهی اجراکردن این طرح، زیرسوال رفته است؛ چراکه امکان بهسرقترفتن گوشی و شنود شبکه نیز وجود دارد. هنوز مشخص نیست که هزینهی ارسال رمز پویا را بانکها در ادامه برعهده میگیرند یا خیر؛ چرا که برخی بانکها درخواست افزایش کارمزد خدمات به بانک مرکزی دادهاند و این احتمال وجود دارد که درخواست مذکور به ارائهی خدمات رمز پویا نیز مربوط باشد. بانکها امیدوار هستند که از این طریق بخشی از هزینههای خود به مشتریان را جبران کنند.
همچنین شماری از کاربران که اطلاعات دقیق و کافی از شیوهی فعالکردن رمز پویا روی گوشی هوشمند خود نداشتند، با مسدود شدن کارت بانکی مواجه شدند. هنوز کارمندان اکثر بانکها نیز بهطور کامل از روند فعالکردن و استفاده از رمز پویا اطلاع ندارند و همین موضوع، پیچیدگی امر را برای کاربران بیشتر میکند.
مشکلات دیگری نیز از آغاز اجراییشدن روند و درادامهی آن، در مسیر استفاده از رمز پویا وجود دارد که شامل موارد زیر میشوند:
-وجود اپلیکیشنهای متعدد رمزساز توسط بانکها و نبود یک اپلیکیشن واحد (که برای گوشیهایی با فضای داخلی و رم پایین ایجاد مشکل میکند)
-روند سخت و وقتگیرِ فعالکردن اپلیکیشنهای رمزساز در برخی بانکها
-وجود باگ در اجرای برخی اپلیکیشنهای رمزساز و ایجاد مشکل در برخی از آنها پس از بهروزرسانی
-وجود احتمال هک شدن اپلیکیشن رمزساز
-دریافتنکردن اپلکیشنهای رمزساز در برخی گوشیها، بهخصوص گوشیهای دارای نسخه اندروید ۱۰ و آیفونها
-نبود امکان گرفتن کپی از رمز پویا برای قراردادن در درگاه پرداخت