به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد،  پس از دیدار شجاعی با جمعی از فعالین سیاسی حامی دولت و نقدهای صریح او به بداخلاقی‌های سهم‌خواهانه آن‌ها، واکنش‌های متفاوتی به گفته‌های او در رسانه‌های فعال در بستر فضای مجازی مشاهده شد.

اما دراین‌بین گفته‌های یکی از نیروهای سابق امنیتی که به لطف دولت امنیتی‌ها چند سالی در پست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های خراسان شمالی و رضوی سعی در تغییر چهره حقیقی خود به یک کنشگر سیاسی دارد، حاوی نکات قابل‌تأملی بود که مرور آن‌ها برای عبرت‌آموزی از جریان سیاسی که با تمرکز و تکیه به رفتارهای پراشتباه، جامعه را بدان جا رسانده‌اند لازم است.

کاندیدای احتمالی جریان اصلاح‌طلب برای خوشایند احزاب و پدرخوانده‌های اصلاحات در استان حرف‌هایی بر زبان می‌آورد که با  مأموریت‌ها، وظایف و کارکرد گذشته او تفاوت‌های ماهوی دارد.

معاون دیروز که گویا طعم پست‌های سیاسی را دوست دارد، پالس‌های عبور جریان سیاسی که به قول او «نگاهی بازتر به مسائل، با تفسیری موسع از دین. که از دوره مشروطیت …» از دو نماینده فعلی مجلس را منتشر می‌کند.

فعالیت گذشته این فرد دریکی از مراجع چهارگانه تائید صلاحیت، احتمال رد صلاحیت‌ِ احتمالی را از خود دور می‌بیند  و علی‌رغم سن بالا می‌توان او را جزو نسل جوان سیاسیون استان قلمداد کرد.

این فرد با استناد به جمله کلیدی استاندار که گفته بود: ” از گعده‌های سیاسی چندنفره شبانه شما آگاهم” زبان به حذف و نقد بسیاری گشود و گفت: «متأسفانه معدود انحصارطلبانی که طی این سال‌ها همیشه سعی در تفرقه و پاشیدن تخم عداوت و بدبینی، به خاطر مطامع  بی‌ارزش و منافع محفلی داشته و موجب کندی روند توسعه و پیشرفت استان هستند… و سعی در تشویش ذهن افراد در فضای مجازی گرفتند.» با مرور قسمتی از گفته‌های او که این بار منطبق باشخصیت گذشته کاری او است و البته متضاد با نقشی است که این روزها هنرمندانه ایفا می‌کند، حفظ شرایط موجود را با برچسب تشویش اذهان عمومی می‌نامد!

کنشگر سیاسی این روزهای استان در حالی گفته‌های استاندار را تأیید می‌کند که همزمان حاضران در جلسه را گروهی می‌نامد که «جمعی از دغدغه‌مندانِ پیشرفت و توسعه از شهرستان‌های استان و حامیان دولت» هستند.

نکاتی که او بیان می‌دارد در هر فصل، پنجره‌ای جدید به شخصیت جدیدش! می‌گشاید؛ «از سال‌ها قبل، دو جریان متفاوت فکری در این کشور بوده است؛ جریانی با نگاه دگم و بسته و تفسیر محدود از مسائل اجتماعی و دین و برعکس نگاهی بازتر به مسائل،  با تفسیری موسع از دین. که از دوره مشروطیت تقابل این دو دیدگاه کاملاً مشخص است. به‌طوری‌که در جریان انقلاب اسلامی هم این تقابل بود. اتفاقاً آنکه پیروز شد نگاه و رویکرد دوم بود که امام خمینی آن را رهبری می‌کرد. لذا ما انقلاب اسلامی را زاده رویکرد و نگاه دوم می‌دانیم». صرف‌نظر از نامفهوم بودن این فصل از مطلب او و نارسایی محتوا باید از او پرسید بنا به کدام نحله‌های فکری به این جمع‌بندی رسیده است؟

« آنچه امروز می‌تواند مشکل کشور ما را حل کند حاکمیت جریان و دیدگاهی است که اعتقاد به فضای باز و آزادی بیشتر دارد.» این نسخه را او در حالی در دستان جریانی می‌بیند که با تکیه‌بر اقتصاد برجامی و کدخداپرستی، تورم وحشتناک این‌روزها، جسارت‌ها و گستاخی‌های امثال نماینده سراوان که بر خواسته از لیست تصاحب نظریه َتکرار است بر کشور هزینه‌های جبران‌ناپذیری را ایجاد کرده است.

او به‌جای چاره‌اندیشی معضلات مردم و اولویت‌بخشی به رفع مشکلات اقتصادی کماکان در پی شعارهای سیاسی خود است و این‌گونه می‌گوید:«ادامه توسعه اقتصادی را باهم بدون اعتقاد به آزادی بیشتر و فضای بازتر و بدون توسعه سیاسی رخ نخواهد داد. البته که مردم ایران هم بعد از مشروطه هرگاه حق انتخاب داشته‌اند، غالباً همین رویکرد را انتخاب کرده‌اند.»

اما او عزم و قصد اصلی خود را او در انتها با چکاندن ماشه و شلیک تیر خلاص این‌گونه می‌آورد: «آخرین مطلب مورداشاره  نیز اهمیت انتخابات آتی و ضرورت کسب اعتماد مردم برای مشارکت حداکثری بود. چه اینکه در غیر این صورت، مشارکت حداقلی که برخی به دنبال آن هستند، برای آینده نظام بسیار خسارت آفرین خواهد بود.»

خدا می‌داند که این جریان فکری که حالا در مقابل رویگردانی احتمالی مردم در جای‌جای این دیار خود را یارای مقابله نمی‌داند با تئوری‌های مختلف سعی در به حاشیه راندن مطالبه اصلی مردم و تِکرار فرماندهی عملیات روانی خود را دارد. اما فراموش کرده امروز هنگامه ارائه کارنامه است نه شانه خالی کردن از بار سنگین مسئولیت و وظایف محوله!

انتهای پیام/