استانها » تولیدی » حسین بابامحمدی » خبر پوششی » سمنان
کد خبر : 782303
دوشنبه - 7 مرداد 1398 - 15:57
سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سمنان عنوان کرد:

مشارکت کودکان سمنانی در تدوین بیانیه جهانی شهر دوستدار کودک

کودکان سمنانی در تدوین بیانیه جهانی شهر دوستدار کودک با شرکت در طرح نظرسنجی و پیمایش میدانی مشارکت کردند.

مشارکت کودکان سمنانی در تدوین بیانیه جهانی شهر دوستدار کودک

به گزارش پایگاه خبری ربیع، کودکان سمنانی در تدوین بیانیه جهانی شهر دوستدار کودک با شرکت در طرح نظرسنجی و پیمایش میدانی مشارکت کردند.

علی اکبر بنی اسدی با اعلام این خبر گفت: سمنان یکی از کاندیداهای طرح شهر دوستدار کودک بوده که توسط یونیسف و با همکاری وزارت کشور و سازمان شهرداری‎ها و با مشارکت شهرداری های کشور در حال اجرا است.

وی با اشاره به فراهم شدن مقدمات تشکیل اداره شهر دوستدار کودک در معاونت شهرسازی و معماری افزود: شهر دوستدار کودک، شهری است که نیازهای کودکان را در کانون توجه قرار داده و تلاشی در راستای توسعه، مناسب سازی و بسترسازی از منظر کالبدی و اجتماعی شهر برای فعالیت کودکان است تا آنها نیز مانند سایر شهروندان منطبق با نیازهایشان بتوانند در شهر زندگی کنند.

سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سمنان افزود: در راستای مشارکت کودکان سمنانی در تدوین بیانیه جهانی شهر دوستدار کودک که در اکتبر ۲۰۱۹ نشست شهرهای دوستدار کودک سراسر دنیا در کشور آلمان برگزار خواهد شد، طرح نظرسنجی و پیمایش میدانی پرسشنامه شهر دوستدار کودک در بین ۴۰۰ کودک سمنانی و با همکاری خانه های بازی شهر اجرا شد و کودکان با مشارکت در این طرح، ایده خود را در خصوص تصویر خود از شهر دوستدار کودک نیز نقاشی کردند.

وی با اشاره به ثبت فایل نقاشی‌ها در سامانه وزارت کشور ، تصریح کرد بزودی نمایشگاه نقاشی با موضوع تصویر کودکان سمنانی از شهر دوستدار کودک دایر می شود.