به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، یکصد و چهل و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر کرج صبح امروز با حضور اعضا، شهردار، معاونان و مشاوران شهرداری کرج و جمعی از اصحاب رسانه در سالن جلسات شورای شهر کرج برگزار شد.

علی اصغر کمالی زاده در این جلسه گفت: به منظور کاهش هزینه ها، پروژه شهدای اصناف بدون استفاده از پیمانکار و با بهره گیری از ماشین آلات سازمان های عمران و بازآفرینی شهری و مدیریت پسماند و نیروهای آب و خاک سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج به بهره برداری رسید.

شهردار کرج بیان کرد: پروژه تقاطع ماهان-باغستان نیز به همین شکل و به صورت امانی توسط شهرداری در حال انجام است و حداکثر استفاده از نیروهای شهرداری کرج در این پروژه صورت می گیرد؛ پیشنهاد اخذ عوارض از سوی پیمانکار در پروژه بزرگراه شمالی از سوی استاندار تأئید شده و برای اتمام قسمت سوم مقرر شده شهرداری یک مدل اقتصادی ارائه کند و مابقی پروژه توسط سرمایه گذار انجام و تکمیل شود.

کمالی زاده اظهار کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز قول داده که در دریافت هرگونه مجوز موردنیاز برای اخذ عوارض کمک کند؛ در صورت واگذاری ادامه پروژه به سرمایه گذار بار مالی از دوش شهرداری کرج برداشته می شود و ما می توانیم هرچه سریعتر سایر پروژه ها را تکمیل کنیم و به بهره برداری برسانیم.

لزوم توجه ویژه به مبالغ حق الزحمه کارگران حلقه دره کرج

فریده بزنی بیرانوند، رئیس کمیسیون خدمات شهری و ایمنی شورای اسلامی شهر کرج در رابطه با شرایط پرسنل خدمات شهری و پسماند شهرداری کرج گفت: روزانه یک هزار و ۵۰۰ تن زباله در استان البرز تولید می شود که از این مقدار ۸۰۰ تن مربوط به  شهر کرج و مابقی مربوط به حاشیه ها و اطراف است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و ایمنی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه زباله های تولیدی به مرکز دفن حلقه دره انتقال داده می شوند، ادامه داد: حق الزحمه افرادی که در این مرکز مشغول به کار هستند بسیار ناچیز است و مبالغ پرداختی به آن ها آن طور که باید باشد نیست؛ کارکنان حلقه دره گاهی تا ساعت چهار الی پنج عصر و گاهی نیز شبانه روزی کار می کنند اما مبالغ زیادی دریافت نمی کنند.

وی اظهار کرد: مدیران شهرداری اگر بازدیدی از حلقه دره داشته باشند متوجه شرایط موجود خواهند شد؛ اگر یک میلیارد تومان هم به ما پرداخت کنند حاضر نیستیم حتی یک ساعت را نیز آنجا سپری کنیم؛ خواهشمندیم توجه ویژه ای به این قشر زحمتکش در رابطه با مبالغ حق الزحمه آن ها صورت گیرد.

مردم مهرشهر و منطقه جنوبی کرج در انتظار بهره برداری از پروژه های راه آهن

عباس زارع، رئیس شورای اسلامی شهر کرج در این جلسه اظهار کرد: اهالی مهرشهر و منطقه جنوبی شهر کرج در انتظار بهره برداری از دو پروژه مهم راه آهن هستند؛ یکی از این پروژه ها پل روگذر راه آهن در ادامه بزرگراه آیت الله هاشمی و دیگری پل روی راه آهن در قزلحصار است.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: شرکت راه آهن و دولت هیچ اقدام مؤثری در رابطه با پروژه های مذکور انجام نداده اند و مردم به شدت در این شرایط اذیت می شوند؛ این موضوع را به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که وزیر معین دولت در کرج نیز هست انتقال دادم و خواهشمندم به این موضوع به عنوان یک خواسته توجه شود.

انتهای پیام/گ/۱۱۰۵/س/