استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 840783
شنبه - 6 مهر 1398 - 11:47

مسیر روگذر تقاطع ولیعصر(عج) بزودی افتتاح می‌شود/ خود اتکایی شهرداری به پاس خون شهدا است

شهردار قم گفت: شهرداری تا پایان سال پروژه‌های متعددی را افتتاح خواهد کرد؛ مسیر روگذر تقاطع ولیعصر(عج) بزودی افتتاح می‌شود و کل پروژه در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

مسیر روگذر تقاطع ولیعصر(عج) بزودی افتتاح می‌شود/ خود اتکایی شهرداری به پاس خون شهدا است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، دکتر سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در آیین افتتاح و بهره‌برداری از مجموعه ورزشی سردار شهید اکبر غلامپور که همزمان با هفته دفاع مقدس به عنوان نخستین رویداد کنگره ملی ۶ هزار شهید استان قم در سالن همایش مجتمع فرهنگی حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به همزمانی ایام محرم و هفته دفاع مقدس اظهار کرد: این مجموعه ورزشی در این ایام به نام یک شهید نامگذاری شده که نشانه‌های زیادی برای ما دارد؛ حسین(ع) عنوان کردند که به دنبال احیای سیره جدم هستم و سیره حسین‌بن علی(ع) هم سیره رشد است.
شهردار قم با تاکید بر اینکه اسلام بزرگترین سرمایه‌ای بود که پیامبر برجای گذاشت، تصریح کرد: حسین(ع) قیام کرد که از این سرمایه حراست کند و با حرکت خود و اهل بیتش این سرمایه را زنده کرد؛ اگر امروز در هر کوی و برزنی نام حسین(ع) و نام شهدا را می‌بینیم به خاطر همین حرکت است.
سقائیان‌نژاد با اشاره به بخشی از زندگینامه شهید غلامپور، گفت: این شهید وقتی ترکش می‌خورد و به زمین می‌افتد با نام یاحسین جان خود را از دست می‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه شهدا چراغ‌های هدایت هستند، گفت: انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ شهادت و رشد آن به خاطر خون شهدا بوده و امروز نمایش نام شهدا در کوی و برزن‌ها برای این است که این فرهنگ از یاد نرود.
شهردار قم با اذعان به اینکه شهرداری‌ها ارگان‌هایی عمومی، مستقل، غیردولتی و از دل مردم هستند، اظهار کرد: به همین خاطر یکی از افتخارات شهرداری اتکا به مردم است؛ اعتماد مردم برای شهرداری‌ها بسیار با ارزش است.
سقائیان‌نژاد با اشاره به تحریم‌های مختلفی که علیه کشور اتفاق افتاده است، افزود: بودجه شهرداری قم از ۸۰۰ میلیارد تومان به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان رسیده است و این نشان می‌دهد که در شهرداری نگرانی در خصوص تحریم‌ها نیست و این خوداتکایی به پاس خون شهدا است.
وی با بیان اینکه منطقه ۶ قم یکی از مناطق محروم این شهر است، گفت: تلاش شهرداری بر این است که محرومیت مناطق را به مرور به حداقل برساند.
شهردار قم تصریح کرد: شهرداری تا پایان سال پروژه‌های متعددی را افتتاح خواهد کرد؛ مسیر روگذر تقاطع ولیعصر(عج) بزودی افتتاح می‌شود و کل پروژه در دهه فجر به بهره برداری می رسد و زیرگذر فردوسی هم در دستور کار افتتاح است.
سقائیان‌نژاد با اشاره به ورود ۱۱۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی قم، افزود: این در مقابل اعتماد و نگاه مثبت مردم به شهرداری بسیار ناچیز است اما ما تلاش داریم همواره خدمات مطلوب و شایسته‌ای به مردم ارائه کنیم.