سیاست خارجی » سیاسی
کد خبر : 795985
دوشنبه - 21 مرداد 1398 - 16:44

مسکو: حملات پهپادی تروریست‌ها به پایگاه «حمیمم» را دفع کردیم

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که شش پهپاد انتحاری را که به سمت پایگاه هوایی «حمیمم» سوریه حمله کرده بودند سرنگون کرده است.

مسکو: حملات پهپادی تروریست‌ها به پایگاه «حمیمم» را دفع کردیم

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که شش پهپاد انتحاری که روز گذشته (یکشنبه) پایگاه هوایی «حمیمم» روسیه در سوریه را هدف گرفته بودند، همگی ساقط شد.

بنا به گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که از یک «فاصله امن»، پهپادهای انتحاری را سرنگون کرده است و بنابراین هیچ خسارتی به پایگاه حمیمم وارد نشده است.

تروریست‌های سوریه به طور مداوم تلاش می‌کنند تا این پایگاه روسی در شهر «لاذقیه» سوریه را هدف قرار دهند به طویکه در تاریخ هشت آگوست (۱۷ مردادماه)، این شبه‌نظامیان، چهار راکت به سمت این پایگاه شلیک کردند که البته هیچ‌یک از این پرتابه‌ها موفق نشدند به اهداف تعیین شده خود برسند و در میانه آسمان منفجر شدند که البته در نتیجه انفجار این راکت‌ها، دو غیرنظامی در روستایی در همان حوالی جان خود را از دست دادند و چهار نفر دیگر نیز زخمی شدند.

طبق گزارش راشاتودی، اوایل هفته جاری، تروریست‌های سوریه مجدداً تلاش کردند تا پایگاه حمیمم را مورد حملات خمپاره‌ای قرار دهند اما مجدداً ناکام ماندند اما در آن حادثه نیز چهار غیرنظامی زخمی شدند.

در تاریخ شش ماه می (۱۶ اردیبهشت ماه)، چندین موشک تروریست‌های سوریه به پایگاه حمیمم شلیک شد که در رسیدن به این پایگاه روسی ناموفق بود.

بر اساس این گزارش، حملات به این پایگاه برخی اوقات با خشونت‌های شبه‌نظامیان در استان «ادلب» سوریه همزمان می‌شود و در یکی از این تهاجمات در اواخر ماه می سال جاری میلادی، پایگاه حمیمم مورد حمله ۱۷ موشک قرار گرفت که تمامی این موشک‌ها یا رهگیری یا اینکه در میانه آسمان منفجر شدند.

این شبکه روسی در پایان گزارش داد که پایگاه حمیمم در سالهای اخیر، در مناسبات مختلف هدف حملات پهپادی تروریست ها قرار گرفته است. در سال بازه زمانی ماه می تا آگوست سال ۲۰۱۸، این پایگاه دستکم هفت بار مورد حمله قرار گرفت که در برخی از این موارد، حملات با فاصله زمانی ۲۴ ساعت از یکدیگر به وقوع پیوسته بود.

انتهای پیام/