اصفهان » تولیدی » زهرا نصیری
کد خبر : 1026248
شنبه - 13 اسفند 1401 - 17:34
مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان ددرگفتگو با ربیع عنوان کرد:

مسافران نوروزی با تجهیزات ترافیکی مدرن درنصف جهان رصد می شوند/ مجموعه ورزشی نیکان وسالن دانشگاه آب و برق محل اسکان مسافران نوروزی درمنطقه ۲ اصفهان

با توجه به اینکه نوروز امسال با ماه مبارک رمضان تقارن دارد، به منظور ارائه خدمات بهتر و آماده‌سازی نوروز رمضانی،جلسه هماهنگی با همه ارکان مجموعه ستاد نوروزی در منطقه دو شهرداری اصفهان برگزار و تقسیم وظایف انجام شد.

مسافران نوروزی با تجهیزات ترافیکی مدرن درنصف جهان رصد می شوند/   مجموعه ورزشی نیکان  وسالن دانشگاه آب و برق محل اسکان مسافران نوروزی درمنطقه ۲ اصفهان

 زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، با توجه به اینکه نوروز امسال با ماه مبارک رمضان تقارن دارد، به منظور ارائه خدمات بهتر و آماده‌سازی  نوروز رمضانی،جلسه هماهنگی با همه ارکان مجموعه ستاد نوروزی در منطقه دو شهرداری اصفهان برگزار و تقسیم وظایف انجام شد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان درگفتگو با ربیع درباره برنامه های انجام شده برای استقبال از مسافران نوروزی در منطقه شمال اصفهان و تمهیدات در نظر گرفته شده برای اسکان هر چه بهتر مسافران گفت: جلسه هماهنگی و برنامه ریزی ستاد هدایت و اسکان مسافران نوروزی در شمال اصفهان ورودی بختیاردشت برگزار شد و با توجه به اینکه پیش بینی می شود سفر زیادی در پیشروداشته باشیم لذا امسال ستاد استقبال سفرهای نوروزی را با تجهیزات ترافیکی، محتوایی و ایمنی بیشتر برای استقبال از مسافران نوروزی فراهم و لوازمات لازم را از اکنون خریداری کرده ایم.

 محمد صیرفی نژاد، افزود: سال گذشته در مجاورت دانشکده آب و برق بختیار دشت ستاد هدایت و اسکان مسافران نوروزی توسط شهرداری منطقه دو مستقر شد و امسال نیز با جانمایی فضای بیرونی این دانشکده اقدامات اولیه نصب کیوسک و غرفات لازم انجام شده تا خدمات شایسته ای برای راهنمایی و اسکان مسافران به شهر اصفهان انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین برای نوروز ۱۴۰۲ مجموعه ورزشی نیکان واقع در محله بابوکان و سالن ورزشی دانشگاه آب و برق برای اسکان مسافران نوروزی تجهیز و آماده سازی می شود.

صیرفی نژاد گفت: سال گذشته برخی از ارکان ستاد نوروزی مستقر در بختیاردشت حضور نداشتند که درخواست داریم در نوروز امسال حتما یک فرد مستقر در غرفه مربوطه معرفی شود.

سفره آرایی نوروزی در بختیار دشت

وی در ادامه با اشاره به اینکه نورپردازی مناسب و سفره هفت سین در محل ستاد نوروزی بختیار دشت برپا می شود،اضافه کرد: جهت آماده سازی ستاد نوروزی از اکنون بازدیدهایی صورت گرفته و تجهیز روشنایی محوطه درب ورودی و نظافت انجام گرفته و قرار است،آذین بندی، نصب بنر، گلکاری، نصب علائم ترافیکی و راهنمایی طی روزهای آینده انجام شود.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان بیان داشت: همچنین استقرار کانکس نیروی انتظامی و راهنمایی فرهنگی و گردشگری، کانکس اطلاع رسانی،کانکس هلال احمر و اورژانس در نظر گرفته شده که با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز استقرار سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه وکانکس آشپزخانه و طبخ غذا و سینک ظرفشویی و موارد ایمنی همچون نصب کپسول‌های آتش نشانی و تابلوهای پریز شارژ تلفن همراه پیشبینی شده است.

استمداد از نیرو انتظامی

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مسائل امنیت مسافران یکی از اولویت های ستاد نوروزی است لذا درخواست همکاری بیشتری با استقرار کانکس نیروی انتظامی و گشت زنی جهت برقراری آرامش مسافران چه در محل برپایی ستاد و چه در پارک قلمستان و ورزشگاه نیکان بابوکان داریم.

در این نشست علاوه بر هماهنگی های لازم جهت تقسیم کار و همکاری تأمین زیرساخت پارکینگ برای ورزشگاه نیکان، توجه به امنیت پارک قلمستان بیش از گذشته، دسترسی به اعضای ستاد در هر ساعت از شبانه‌روز در راستای ارتقای خدمات به میهمانان نوروزی، حذف کلید به دستان و فعالیت جلیقه‌پوشان، ایمن‌سازی روبروی پارک قلمستان با توجه به حادثه‌خیز بودن این محور، انجام بازدید از محل اسکان مسافران و تأمین ایمنی اشاره کرد.

گفتنی است،درجلسه هماهنگی ستاد هدایت و اسکان خدمات  سفر شهر اصفهان(ویژه ستاد اجرایی منطقه دو) نمایندگان فرمانده نیروی انتظامی شهرستان اصفهان،پلیس راهور شهرستان اصفهان،جمعیت هلال احمر استان اصفهان،مرکز اورژانس اصفهان،دانشگاه آب و برق اصفهان،آموزش و پرورش ناحیه ۵ شهرستان اصفهان و اتحادیه مشاورین املاک اصفهان حضور داشتند.ستاد هدایت مسافران نوروزی در ورودی شمال شهر اصفهان هر ساله توسط شهرداری منطقه دو در محل ورودی بختیار دشت برپا می شود.

زهرا نصیری