استانها » تولیدی » خبر دریافتی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 917480
یکشنبه - 15 دی 1398 - 15:10

مرکز نوآوری شهرداری قم نخستین مرکز نوآوری گردشگری در کشور به شمار می‌رود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم از برگزاری نخستین رویداد شتاب استارتاپی گردشگری استان از سوی مرکز نوآوری علمی کاربردی گردشگری شهرداری قم و با حمایت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، پارک علم و فناوری، پردیس فارابی دانشگاه تهران و فعالان بخش خصوصی خبر داد..

مرکز نوآوری شهرداری قم نخستین مرکز نوآوری گردشگری در کشور به شمار می‌رود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سیدرضا موسوی اظهار کرد: با توجه به اینکه گردشگری محور و اولویت اول توسعه استان قم است، نخستین مرکز نوآوری در شهرداری استان قم با محوریت گردشگری ایجاد شده است که این مرکز نخستین مرکز نوآوری گردشگری در کشور به شمار می‌رود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم با بیان اینکه مراکز نوآوری دارای ظرفیت بسیاری بالایی به اندازه پارک علم و فناوری هستند، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم موقعیت ممتاز گردشگری استان را معرفی کرده و فعالیت قدرتمندی در حوزه صنعت گردشگری داشته باشیم نخستین شتاب تخصصی گردشگری در استان قم را آغاز کردیم.
موسوی با بیان اینکه از ویژگی‌های مهم رویداد این است که کاملا با تکیه بر ظرفیت های بخش خصوصی انجام می شود و وابستگی به مراکز دولتی ندارد، گفت: برای اینکه خروجی مناسب و بهتری بگیریم کارگاه‌های تخصصی حوزه های مختلف مرتبط با گردشگری اعم از شرکت های خدمات مسافرتی، انجمن راهنمایان گردشگری، هتل ها و مراکز اقامتی، مراکز بین راهی و پذیرایی، حمل و نقل درون شهری و صنایع دستی و زیورآلات در نیمه اول سال جاری برگزار شده است.
وی با تاکید بر اینکه در این کارگاه ها صاحبان حرفه یعنی انجمن های تخصصی مشارکت خیلی خوبی داشته‌اند، گفت: در هر یک از این کارگاه‌ها در ابتدا ظرفیت ،ها نیازها و مشکلات هر حوزه برای اساتید و دانشجویان با هدف ایده پردازی تشریح شده و سپس بهترین اساتید مرتبط با حوزه های تخصصی که به کارگاه دعوت شده‌اند بایدها، نبایدها و استانداردهای این حوزه را مطرح کردند.