استانها » زهرا افضلیان » یزد
کد خبر : 743462
سه شنبه - 28 خرداد 1398 - 11:56

مرغ هورمونی شایعه‌ای بیش نیست

رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری‌های طیور استان یزد گفت: استفاده از هورمون‌ها در پرورش مرغ گوشتی در ایران صورت نمی‌گیرد و خبرها و گفته‌ها در مورد وجود مرغ‌های هورمونی شایعه‌ای بیش نیست.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری‌های طیور استان یزد گفت: استفاده از هورمون‌ها در پرورش مرغ گوشتی در ایران صورت نمی‌گیرد و خبرها و گفته‌ها در مورد وجود مرغ‌های هورمونی شایعه‌ای بیش نیست.

کریم زنگیلی؛ با بیان این خبر اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به ۶ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان یزد صورت گرفته است.

 وی در خصوص روند پرورش طیور گفت: جوجه‌های یک روزه از کارخانه‌های جوجه کشی خریداری شده و سپس با اخذ مجوز بهداشتی حمل از سوی دامپزشکی به مرغداری منتقل می‌شود و در عرض چهل و دو روز با رعایت برنامه‌های پرورشی، تغذیه‌ای و بهداشتی، از وزن چهل و دو گرم به وزن دو هزار و پانصد گرم رسیده و به این صورت جوجه‌ها به مرغ سالم و قابل کشتار تبدیل می‌شوند.

زنگیلی ضمن اشاره به اینکه دامپزشکی عاری بودن مرغ‌های موجود در بازار را به صورت صدرصد تضمین می‌نماید، تصری کرد: استفاده از هورمون‌ها در پرورش مرغ گوشتی در ایران صورت نمی‌گیرد و خبرها و گفته‌ها در مورد وجود مرغ‌های هورمونی شایعه‌ای بیش نیست. استفاده از هورمون‌ها در پرورش مرغ گوشتی از لحاظ اقتصادی به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست و رشد بالای جوجه‌های گوشتی به علت عوامل ژنتیکی و اصلاح نژاد، تغذیه‌ای و بهداشتی این گله‌ها می‌باشـد.