سرمقاله/

مرجعیت، خار چشم وهابیت

رژیم آل سعود در سایه نقش تخریبی خود در منطقه و جهان با انتشار کاریکاتور اهانت‌آمیز حضرت آیت‌الله سیستانی در روزنامه الشرق الاوسط، بار دیگر به ملت عراق و عموم مسلمانان اهانت کرد.

مرجعیت، خار چشم وهابیت

به گزارش پایگاه خبری ربیع، رژیم آل سعود در سایه نقش تخریبی خود در منطقه و جهان با انتشار کاریکاتور اهانت‌آمیز حضرت آیت‌الله سیستانی در روزنامه الشرق الاوسط، بار دیگر به ملت عراق و عموم مسلمانان اهانت کرد.

این کاریکاتور توهین‌آمیز بیانگر عمق کینه و تنفر حکام مکتب وهابی صهیونیستی ریاض و نتیجه سیاست خصمانه قدیمی است که در هر مرحله تازه می‌شود و این اقدام به معنی فروپاشی ارزش‌ها و عرف‌های انسانی، اسلامی و عربی و تجاوز آشکار به حاکمیت کشوری عربی است.

خودروهای بمب‌گذاری شده عربستانی، انتحاری‌های سعودی، مقاله‌ها و برنامه‌های مسموم رسانه‌های تکفیری و گروهک نظامی وهابی سعودی داعش به ویژه بعد از صدور فتوای جهاد کفایی، در برهم زدن وحدت و حاکمیت عراق موفق نبود؛ لذا محمد بن سلمان و حامیان آن اقدام به طراحی این کاریکاتور توهین‌آمیز کردند تا بر شکست خود سرپوش بگذارند.

آری، رژیم آل سعود به‌منظور تخریب، تفرقه‌افکنی و فتنه‌گری، رسانه‌های وابسته به خود را برای اهانت به شخصیت‌های عالی‌رتبه دینی ازجمله آیت‌الله سیستانی، مرجع عالی تقلید در عراق، به کار گرفته است؛ سیاستی که پیش‌تر از رسانه‌های وابسته به انگلیس مشاهده می‌شد، این بار با کپی‌برداری از این نوع سیاست‌های منحوس، توسط روزنامه الشرق الاوسط سعودی دنبال شد.

 الشرق الاوسط در چند روز گذشته کاریکاتور توهین‌آمیزی را از آیت‌الله سید علی سیستانی منتشر کرد که ملت و مسئولان عراقی و البته شیعیان را در جای‌جای دنیا برآشفت و محکومیت قاطع را از سوی مسلمانان دربرداشت. محافل سیاسی و اجتماعی عراق این اقدام توهین‌آمیز را به‌شدت محکوم و اعلام کرده‌اند این روزنامه پیش‌ازاین هم طی سال‌های گذشته به‌منظور فتنه‌انگیزی و تفرقه، مقاله‌ها و خبرهای توهین‌آمیزی را علیه ملت عراق منتشر کرده است. همچنین برخی نمایندگان پارلمان عراق طی اظهاراتی گفته‌اند: «فتنه‌های تروریست‌های سعودی و تله‌های انفجاری آن‌ها به‌واسطه فتواهای آیت‌الله سید علی سیستانی خنثی شد (و به‌موجب توهین به این شخصیت بزرگ دینی) سفارت عربستان سعودی در عراق فوراً بسته شود.»

آل سعود که خود با انواع بحران‌های داخلی ازجمله کرونا و خسارت‌ها و شکست‌های پی‌درپی در جنگ با یمن و رسوایی در قتل فجیع خاشقچی، پرونده فعالان حقوق بشر و اندیشمندان روبه‌روست، همه این مصیبت‌ها را نادیده گرفته و به دنبال تفرقه‌افکنی در کشورهای دیگر ازجمله عراق است. البته دشمنی آل سعود با آیت‌الله سیستانی نیز نشئت‌گرفته از فتوای تاریخی ایشان در تشکیل گروه‌های مردمی حشدالشعبی برای مقابله با فتنه بزرگی به اسم داعش بود که با دلارهای عربستان سر از عراق درآورده و توانسته بود دوسوم خاک این کشور را به اشغال خود درآورد و رؤیای برتری‌جویی آل سعود در منطقه را عینیت بخشد؛ اما چشم بیدار مرجعیت و همراهی ملت فهیم عراق و لبیک تاریخی آن به فتوای آیت‌الله سیستانی، شر این تروریست‌های تکفیری را از سر عراق برداشت. رفتارهای توهین‌آمیزی مشابه اقدام اخیر روزنامه الشرق الاوسط حاکی از اوج خباثت و کینه‌ورزی انباشته آل سعود از این مرجع عالی‌قدر است که همواره خاری در چشم آل سعود بوده و نگذاشته برنامه‌های مداخله‌جویانه آنها در عراق پیاده شود؛ اما تمامی این تحرکات سعودی به وحدت بیش از پیش عالم تشیع و عالم اسلام منجر خواهد شد و گور وهابیون سعودی را خواهد کَند.

تردیدی نیست که توهین و تعرض سعودی‌ها به مرجعیت دلیل واضحی بر احساس تلخ شکست در برابر اقدامات حکیمانه و مستحکم مرجعیت دینی است که همه دسیسه‌های تکفیری آنان را به شکست کشاند و داعش را به خاک ذلت کشاند و پوزه جریان غربی عربی به زمین مالیده شد؛ چرا که با تشکیل حشدالشعبی داعشی که ساخته و پرداخته دشمنان اسلام بود و بیش از ۷۵ درصد سرزمین عراق را در دست داشت، با شکست مواجه شد و عراق به دست مردم با غیرتش و قدرت و مجاهدت حشدالشعبی از دست جیره خواران سعودی نجات یافت و این اقدام با صدور فتوای مرجع تقلید شیعیان یعنی آیت‌الله سیستانی انجام گرفت و عربستان را به انزوا کشاند؛ بدین سبب سعودی‌ها سیلی خورده از مرجعیت امروز دست به تحرکات توهین‌آمیز زده‌اند تا عقده گشایی کنند؛ اما از این اقدام نابخردانه‌شان نتیجه‌ای نخواهند گرفت و ملت بیدار عراق با تبعیت از مرجعیت راه درستی را که برگزیده‌اند، ادامه خواهند داد.

 مظفر حاجیان