استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 808275
یکشنبه - 3 شهریور 1398 - 09:29

مراسم تودیع و ‌معارفه مدیر کل دادگستری استان قم

مراسم تودیع و ‌معارفه مدیر کل دادگستری استان قم  یکشنبه ۲۷ مرداد ماه طی مراسمی با حضور معاون اول قوه قضائیه، آیت الله محمد یزدی ،استاندار قم و جمعی جمعی از مسئولان دستگاه قضایی و اجرایی در قم برگزار شد.

مراسم تودیع و ‌معارفه مدیر کل دادگستری استان قم

به گزارش پایگاه خبری ربیع،در ابتدای این مراسم آیت الله یزدی رئیس اسبق قوه قضائیه و عضو فقهای شورای نگهبان طی سخنانی به بیان احراز و رعایت اهلیت و عدالت در سپردن امانت مناصب و استفاده از اختیارات در مسئولیت ها پرداخت و این امر را  تکلیفی شرعی و بسیار مهم خواند که باید رعایت شود.

 

در ادامه این مراسم معاون اول قوه قضاییه گفت: با توجه جنگ روانی که دشمن به پا کرده و حق و باطل را در هم آمیخته و تشخیص موضوعات را نه تنها برای عامه بلکه برای خواص هم دشوار کرده است، رعایت تقوا و احتیاط در گفتن، شنیدن، نظر دادن و عمل کردن بیشتر مورد نیاز است.

 

محسنی اژه ای افزود: قم شهر مقدسی است که روایاتی از آن داریم و کریمه اهل بیت اینجا حضور دارند و محل نشر اسلام ناب است؛ محلی که انقلاب اسلامی از این نقطه انتشار پیدا کرد و امروز شعاع آن در دنیا در حال نفوذ است.

 

همچنین مدیر کل سابق دادگستری قم در ادامه این مراسم گفت: قم دارای کمترین تخلفات و آلودگی‌های مادی و اخلاقی در ادارات و دستگاه‌های قضایی است و همچنین میزان تخلفات در استان قم بسیار پایین تر از استان‌های دیگر است.

 

حجت الاسلام خلیلی افزود: حمایت مراجع در استان قم، از دلایل مهم پیشرفت است و راهنمایی و ارشادات آنان در پیشبرد امور بسیار اثرگذار است.

 

مدیر کل سابق دادگستری استان قم همچنین گفت: هزار و ۳۷۸ برنامه نسبت به وضع موجود در قم در طول ۱۴ سال گذشته تنظیم و عملیاتی شده است.

 

از دیگر سخنرانان این مراسم دکتر سرمست استاندار قم بود که بر گسترش همدلی و هم افزایی بین مسئولان اجرایی و قضایی قم برای پیشبرد امور استان تاکید کرد.

 

دکتر سرمست گفت: با توجه به سوابقی که از حجت الاسلام والمسلمین مظفری سراغ داریم، می دانیم که ایشان در قم نیز موفق خواهند بود.

 

در پایان این مراسم حجت الاسلام و المسلمین مظفری با حکم ریاست قوه قضاییه به عنوان مدیر کل دادگستری استان قم منصوب شد.

 

حجت الاسلام مظفری پس از آیین تودیع و‌معارفه طی سخنانی گفت: مردم شهر قم بیشترین نقش را در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و حق است که مردم این شهر حلاوت عدالت را در سایه نظام جمهوری اسلامی بچشند.