موسیقی و هنرهای تجسمی » هنر
کد خبر : 471008
سه شنبه - 17 مهر 1397 - 15:45

مراحل خلق پرده «واقعه عاشورا» را از نزدیک ببینید

کارگاه نقاشی قهوه خانه‌ای با حضور سیدمحمدرضا حسینی، ۱۷ مهر تا ۷ آبان ماه در باغ موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود.

مراحل خلق پرده «واقعه عاشورا» را از نزدیک ببینید

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  ایسنا،این کارگاه به مناسبت ایام سوگواری محرم و صفر در گالری پردیس باغ موزه هنر ایرانی برپا می‌شود و علاقه‌مندان همه روزه به غیر از روزهای سه‌شنبه و پنج شنبه و از ساعت ۱۰ تا ۱۷ می توانند به تماشای مراحل خلق اثر بنشینند.

محمدرضا حسینی از سال ۱۳۶۶ و به صورت حرفه‌ای هنر نقاشی روی گچ، پتینه و نقاشی قهوه خانه‌ای را در محضر استاد عباس بلوکی فر آموخت. وی تاکنون بیش از ۳۰ پرده عاشورایی و ۵۰ پرده کوچک با موضوعات مختلف را به تصویر کشیده و در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی متعددی حضور داشته است.

یک فیلم مستند با موضوع نقاشی قهوه خانه‌ای و با عنوان «راویان عشق» از آثار ایشان ساخته و در سال ۱۳۹۶ از شبکه چهار سیما به روی آنتن رفت.

آخرین پرده نقاشی او با عنوان «واقعه عاشورا» در گالری پردیس باغ موزه هنر ایرانی به تصویر کشیده می‌شود و در روز اربعین حسینی با حضور هنرمندان و هنر دوستان رونمایی خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۲۶۸۶۰۶۳ و ۲۲۶۸۶۰۶۴ تماس گرفته و برای بازدید به نشانی چهارراه پارک وی، خیابان شهید فیاضی، خیابان بوسنی هرزگوین، سه راه دکتر حسابی، باغ موزه هنرایرانی مراجعه کنند.

انتهای پیام