به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، «توت قلواک» فرستاده ویژه رئیس‌جمهور سودان جنوبی امروز شنبه در سودان با «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان و «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر این کشور دیدار می‌کند.

در این دیدار احتمال دستیابی به صلح فراگیر با سودان بررسی خواهد شد.

در همین رابطه یک عضو شورای حاکمیتی سودان که خواست نامش فاش نشود، در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت که مذاکرات با گروه‌های مسلح سودانی درباره روند سازش ظرف چند روز آینده در جوبا آغاز می‌شود.

«الهادی ادریس یحیی» رئیس «الجبهه الثوریه السودانیه» نیز گفت که شورای رهبری این جبهه به نشست‌های خود در جوبا ادامه می‌دهد تا به نتایجی برای آغاز مذاکرات جهت دستیابی به صلح عادلانه و فراگیر دست یابند.

«الجبهه الثوریه» متشکل از سه گروه مسلح اعم از «تحریر السودان» در دارفور، «الحرکه الشعبیه/ بخش شمال» در دو ایالت کردفان جنوبی و النیل الأزرق و «العدل و المساواه» در دارفور است.

یحیی همچنین از تلاش برای حصول توافق درباره ترتیبات امنیتی موثر با هدف صلاح بخش امنیتی و ایجاد ارتش ملی یکپارچه، خبر داد.

وی به دیدار با فرستاده ویژه حمدوک در جوبا اشاره کرد و گفت که وی بر اهتمام مسئولان دولت انتقالی و عزم آن‌ها برای تحقق صلح تأکید کرد و خواستار همکاری «الجبهه الثوریه» برای تحقق این هدف شد.

انتهای پیام/