استانها » تولیدی » خبر دریافتی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 917484
یکشنبه - 15 دی 1398 - 15:11

مدیریت شهری‌ و شهرداری‌ها زحمات شهر را به دوش می‌کشند/قدرت دولت‌ با شکل‌گیری شوراها کاهش یافته است

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: دولت‌ها پیشتر اشرافیت و اختیارات تام داشته‌اند، اما با تشکیل شوراها فضا عوض شده و قدرت آن‌ها کاسته شده است، بنابراین کم‌لطفی‌هایی را در این خصوص شاهد هستیم.

مدیریت شهری‌ و شهرداری‌ها زحمات شهر را به دوش می‌کشند/قدرت دولت‌ با شکل‌گیری شوراها کاهش یافته است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، عبدالله جلالی، رئیس شورای اسلامی شهر قم در نشست هم اندیشی شهرداران و روسای شورای اسلامی کلانشهر ها در مشهد عنوان کرد: پاسخ این سوال که چرا دولتمردان به شوراهای شهرها بی‌مهری می‌کنند را باید از خود آن‌ها بپرسید اما یکی از دلایل آن این است که در گذشته و در دولت و خاص وزارت کشور، اختیارات تام بر روی شهرداری‌ها بوده است.
وی افزود:شاید فکر می‌کنند در گذر زمان از قدرت شوراها کاسته شده است و به همین خاطر شاید کم‌لطفی‌هایی صورت بگیرد که این مسئله سبب شده که نگاه از بالا به پایین ادامه داشته و گاهی بخواهند قدرت شورا را به نفع خود مصادره کنند. این نکته قابل توجه است که مدیریت شهری تمام بار شهر را به دوش می‌کشد و دولت از این منظر خاطرجمع شده است؛ چرا که دولت نگاه سیاسی دارد و شهرداری‌ها نگاه اجرایی دارند.
جلالی افزود: دولت‌ها پیشتر اشرافیت و اختیارات تام داشته‌اند، اما با تشکیل شوراها فضا عوض شده و قدرت آن‌ها کاسته شده است، بنابراین کم‌لطفی‌هایی را در این خصوص شاهد هستیم.
وی بیان داشت: مدیریت شهری‌ و شهرداری‌ها زحمات شهر را به دوش می‌کشند و دولت نیز از این بابت خیالش راحت است.