مدیرکل تیر اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای ایرو از مرکز مدیریت راه‌های کشور بازدید کرد

مدیرکل تیر اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای ایرو به همراه هیات همراه، از مرکز مدیریت راههای کشور در محل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بازدید کرد.

مدیرکل تیر اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای ایرو از مرکز مدیریت راه‌های کشور بازدید کرد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، جعفرجمیلی معاون دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی این سازمان در جریان این بازدید گزارشی از آخرین وضعیت و آمارهای حمل و نقل جاده ای جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد و افزود : شبکه‌ حمل‌ونقل جاده ای ایران که با رویکرد ترانزیتی در حال توسعه است، با عبوردادن مطمئن، کوتاه و کم‌هزینه کالا از قلمرو کشور، نقطه قوت تجارت بین المللی و از مزیتهای ایران در مسیر کریدورهای مهم منطقه ای و عبوری از ایران می باشد.

وی با بیان اینکه توسعه همکاری های حمل و نقل جاده ای با اتحادیه حمل و نقل بین المللی جاده ای ایرو، از اولویت های کاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است، افزود :خوشبختانه در این خصوص، این سازمان، یادداشت تفاهمی سه‌جانبه در سال ۲۰۱۶  با ایرو و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران امضا نموده که موارد متعددی از آن ازجمله تقویت همکاری ها بالاخص در بخشهای آموزش، ارتقا حمل‌ونقل جاده‌ای مسافر، ظرفیت‌سازی، آموزش حرفه‌ای و توسعه تیرپارک‌ها را در دست اجرا دارد.
جمیلی ضمن معرفی کریدورهای مهم عبوری از ایران، بیان کرد:  در چارچوب همکاری‌های چندجانبه، جمهوری اسلامی ایران همکاری سازنده ای با اتحادیه حمل و نقل بین المللی جاده ای ایرو و سازمان همکاری های اقتصادی اکو دارد و در این راستا این سازمان اخیراً میزبان کشورهای عضو کریدورهای تحت نظارت اکو ازجمله کریدور KTAI فیمابین کشورهای قرقیزستان، تاجیکستان، افغانستان و ایران و همچنین کریدور ITI بین کشورهای پاکستان ، ایران و ترکیه در آذر ماه سال جاری بوده است.
وی ضمن سپاس از خانم ری بله ،مدیرکل اداره تیر ایرو به جهت ارسال پیام تصویری ایشان در افتتاحیه اجلاس های یادشده، ابراز امیدواری کرد : با راه اندازی کریدورهای فوق، زمینه های لازم جهت اتصال زمینی به کشور چین از طریق این دو کریدور به کشورهای اروپایی، ترکیه و حوزه قفقاز و بالعکس فراهم گردد.
معاون دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی افزود: جمهوری اسلامی ایران پیگیر انعقاد موافقتنامه حمل و نقل بین المللی جاده ای با دولتهای چین و هند می باشد و اخیراً نیز موافقتنامه حمل و نقل جاده ای ایران و سوییس به امضاء رسیده است و الحاق به معاهدات حمل‌و‌نقل کالاهای خطرناک (ADR)، معاهده حمل‌ونقل مواد غذایی فسادپذیر (ATP)، معاینه فنی (Technical Inspection) ، کارخدمه کامیونها (AETR)، پیگیری می شود.
این گزارش حاکی است ،خانم ری بله در این جلسه ضمن تشکر از ارائه مفید در زمینه آخرین اطلاعات و اقدامات در زمینه توسعه حمل و نقل جاده ای در ایران، به نقش سازنده دولت ایران در نظام تیر و همکاری با ایرو که منجر به رشد قابل توجه آمار مصرف کارنه‌ها طی سال های اخیر گردیده، اشاره نمود و بر ضرورت توسعه کریدورهای زیرنظر اکو تاکید کرد.
وی افزود: ایرو همکاری های خوب و سازنده ای با آن سازمان و کشورهای عضو در زمینه تسهیل تجارت مرزی از طریق پیاده سازی کنوانسیون تیر و همچنین اجرای پروژه های تست مسیر به منظور برآورد زمان و هزینه های توقف در مرزها و مسیرهای عبوری دارد.
مدیرکل تیر اتحادیه بین المللی حمل و نقل جاده ای ایرو همچنین انتخاب مسیر چین ، پاکستان و ایران برای انجام تست مسیر به جهت اهمیت اتصال CPEC به ITI و بواسطه اهمیت کشورهای مسیر این دو کریدوررا اعلام نمود و از اقدامات صورت گرفته جمهوری اسلامی ایران برای انعقاد موافقتنامه حمل و نقل جاده ای با دولت چین و همچنین الحاق به سایر موافقتنامه های و کنوانسیونهای بین المللی ابراز خرسندی کرد.
وی آمادگی اتحادیه ایرو جهت انتقال دانش و تجربیات خود در زمینه های مختلف حمل و نقلی و تسهیلات مرزی را اعلام کرد.
گفتنی است، در این جلسه همچنین آقای رافائل هیرت مدیرپروژه منطقه خزر ایرو ،کاظم آسایش مدیرارشد روابط خارجی ایرو و بهنام فرامرزیان مدیر امور کارنه تیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، حضور داشتند و مواردی را در خصوص آخرین وضعیت همکاری های ایران در حوزه تیر و همچنین ضرورت توجیه و آشنا نمودن همه دست اندرکاران و ارگان های ذی مدخل در امر ترانزیت و حمل و نقل جاده ای به قوانین و مقررات کنوانسیون تیر بیان  کردند.
در پایان، هیأت ایرو از سالن عملیات مرکز مدیریت راههای کشور بازدید و از نزدیک با فعالیت های این مرکز آشنا گردیدند.