استانها » البرز
کد خبر : 663401
پنجشنبه - 16 اسفند 1397 - 15:30
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:

مخالف طرح حضور نمایندگان مجلس بیش‌ از سه دوره هستم

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی و نماینده مردم آسارا، اشتهارد، فردیس و کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: مخالف طرح حضور نمایندگان مجلس بیش‌ از سه دوره هستم.

مخالف طرح حضور نمایندگان مجلس بیش‌ از سه دوره هستم

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، محمدجواد کولیوند نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، امروز در رابطه با طرح ممنوعیت حضور نمایندگان مجلس بیش از سه دوره در مجلس، گفت: با این پیشنهاد موافق نیستم چرا که مغایر با قانون اساسی کشور است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه این قانون با سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم رهبری نیز مغایرت دارد، اظهار کرد: در قانون اساسی کشور تنها به ریاست جمهوری تأکید شده است که دو دوره اجازه فعالیت دارد و برای نمایندگان مجلس و شورای شهر محدودیتی اعلام نشده است.

کولیوند بیان کرد: نمی‌توانیم حق کسی را سلب کنیم، اتفاقا اگر کسی باشد که عملکرد وی مورد تأیید مردم قرار داشته باشد حق دارد با رای و انتخاب مردم در مجلس حضور یابد.

وی ادامه داد: چرا کسی که متعهد و متخصص است باید محدود شود؟ تعداد سال‌های حضور نمایندگان در مجلس نباید ملاک قرار گیرد بلکه عملکرد آن‌ها و رأی و نظر مردم مهم است؛ تصور میکنم شورای نگهبان از این طرح استقبال نکند و به آن ایراد گیرد.

انتهای پیام/م/۱۱۰۲