رسانه » هنر
کد خبر : 560725
شنبه - 17 آذر 1397 - 16:04

مخابره‌کننده اولین تصاویر زلزله بم فراموش شده!

‌به مناسب سالگرد شهادت شهید اسماعیل عمرانی، خبرنگار ایسنا نمایندگان دفتر مرکزی ایسنا و جهاد دانشگاهی استان کرمان با خانواده این شهید دیدار کردند.

مخابره‌کننده اولین تصاویر زلزله بم فراموش شده!

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا، اسماعیل عمرانی، پدر شهید عمرانی در این دیدار از کم توجهی مسئولان شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد گلایه کرد و گفت: نیاز مالی به مسئولان ندارم ولی وقتی روز خبرنگار است داغ دلم دوباره تازه می‌شود و این درحالیست که هیچ مسئولی تلفنی هم از ما یاد نمی‌کند.

یک عضو خانواده شهید عمرانی نیز اظهار کرد: مسئولان در روز خبرنگار با کلمات بازی می‌کنند و هیچ دیداری با تنها شهید خبرنگار جنوب کرمان ندارند لذا این مساله نشان از عدم حسن نیت مسئولان شهرستان  دارد.

در این دیدار ابراهیم عسکری، نماینده ایسنا ضمن گرامیداشت سالگرد شهید اسماعیل عمرانی(خبرنگار ایسنا در جنوب کرمان) گفت: دیدار با خانواده شهدا افتخار است و موجب تجدید روحیه برای خدمت می‌شود.

 محمد علی ایمانی، معاون جهاد دانشگاهی کرمان هم در ادامه این دیدار ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید عمرانی اظهار کرد: منزلت شهید عمرانی بسیار رفیع است از این رو خانواده این شهید نیازی به مسئولان ندارند. بی اعتنایی مسئولان نسبت به خانواده شهید عمرانی بی‌احترامی به خودشان است.


مدیر جهاد دانشگاهی جنوب کرمان هم در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطر این شهید گفت: شهید عمرانی فردی دلسوز و مهربان بود و کسی بود که اولین تصاویر حادثه دلخراش زلزله بم و زرند را به جهان مخابره کرد. جهت پاسداشت زحمات شهید عمرانی شهید خبرگزاری دانشجویان ایران پیگیر برگزاری یادواره شهید عمرانی به پاسداشت زحمات این شهید والامقام  هستیم. امیدواریم با مساعدت مسئولان محلی و جهاد دانشگاهی این مهم محقق شود.

 مادر شهید پیش از این گفته بود: “چهل روزه بود که در اثر بیماری در بیمارستان بستری شد، دکترها از او قطع امید کردند و گفتند، ببریدش سردخانه و کارهای کفن و دفنش را انجام دهید. آن شب تا سحر به درگاه خدا ناله کردم و جده‌ام را به شفاعت طلبیدم، همزمان با صدای الله اکبر اذان صبح، با صدای گریه بچه به خود آمدم و دیدم حالش خوب شده و اثری از بیماری در او نیست. پزشکان و پرستاران دورش جمع شدند و اعلام کردند او به طرز معجزه آسایی شفا گرفته است.”

نمایندگان ایسنای کشور (ابراهیم عسکری – صادق کرمیان – علی کامیاب ) و هیات همراه، این هیات با حضور بر مزار شهید عمرانی با آرمان های این شهید بیعت کردند.

شهید اسماعیل عمرانی یکی از شهدای خبرنگار است؛ او که برای گسترش فعالیت حرفه‌ای خود به دفتر مرکزی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در تهران عزیمت کرده بود، در اعزام به ماموریت برای پوشش خبری مانور نیروی دریایی عاشقان ولایت(چابهار) در پانزدهم آذرماه ۱۳۸۴ در سانحه سقوط هواپیمای c-130 در آسمان خاطره ها آرام گرفت.

اسماعیل عمرانی در ۲۸ شهریورماه ۱۳۵۹ در عنبرآباد جیرفت متولد شد و تحصیلات خود را در مدرسه های آزاد، امام صادق(ع) و آیت الله خامنه ای پی گرفت. عمرانی در سال ۱۳۷۸ در رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت به تحصیل مشغول شد و پس از انصراف از آن، رشته مدیریت دولتی دانشگاه پیام نور بم را انتخاب کرد.

او که در واقعه زلزله بم تعداد زیادی از دوستان و هم کلاسی های خود را از دست داده بود، در سال ۸۲ با شرکت در طرح اسکان موقت زلزله زدگان بم به مجموعه جهاد دانشگاهی استان کرمان پیوست و در سال ۸۳ فعالیت خود را در خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر آغاز کرد.

از اهم فعالیت های عمرانی می‌توان به حضور به موقع وی در زلزله زرند اشاره کرد که ثبت تصاویر این زلزله و ارسال آن بر روی سایت خبرگزاری ایسنا از جمله اولین تصاویر ثبت شده محسوب می شود. فعالیت در حوزه کشاورزی منطقه جیرفت و پیگیری اخبار آثار باستانی حاشیه هلیل رود از دیگر فعالیت های تاثیرگذار وی محسوب می شود.

انتهای پیام/