محورهای مواصلاتی استان ایلام آماده سفر زائران اربعین حسینی است

​احداث باند دوم محور ایلام – مهران به طول ۲۶ کیلومتر و تکمیل ۴۰ کیلومتر چهارخطه ایلام – مهران به صورت چهارخطه (بزرگراه) و انجام پروژه‌های ایمن‌سازی این محور از جمله مهمترین پروژه‌های انجام شده از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی است.

محورهای مواصلاتی استان ایلام آماده سفر زائران اربعین حسینی است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رضا اکبری مدیرکل دفتر نگهداری راههای سازمان با اعلام این مطلب افزود: تاکنون ۴۰ کیلومتر از محور ۸۰ کیلومتری ایلام به مهران چهارخطه شده است و مابقی در دستور کار قرار دارد. این در حالی است که در این محور یک تونل و یک پل بزرگ در دست احداث است.

اکبری خاطرنشان کرد: مسیر ایلام – مهران مهمترین جاده در استان ایلام است که در برخی از مقاطع، از مناطق صعب‌العبور می‌گذرد که این امر اجرای این پروژه را پر هزینه و سخت ساخته است.

مدیرکل دفتر نگهداری راهها همچنین با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود این بزرگراه تا پایان سال ۹۸ تکمیل شود، افزود: ساماندهی و ایمن‌سازی و تکمیل پروژه­های راهسازی منتهی به مرزها از گذشته با کمبود اعتبار مواجه بوده است و این پروژه‌ها اغلب اعتبار مصوب بنام پروژه به میزان کافی نداشتند و در این راستا با کمک اعتبارات دیگر طرح­ها، پروژه‌هایی برای بهسازی و ایمن‌سازی محورهای مرزی در استانهای ایلام، کرمانشاه و خوزستان تعریف شده است تا ایمن‌سازی این محورها با سرعت بالاتری اجرایی شود.

​اکبری درخصوص وضعیت موجود محور ا یلام – صالح‌آباد – مهران گفت: کیلومتر صفرتا ۴ محور ، قبلاً چهارخطه شده و دارای نیوجرسی است، کیلومتر ۴ تا ۲۵ (سه راهی جنداله) حدود ۸ کیلومتر تا قبل از اربعین تکمیل می‌شود، کیلومتر ۲۵ تا ۵۴ این محور، چهارخطه شده است و از کیلومتر ۵۴ تا ۶۲، دوخطه قدیم بهسازی و اصلاح شده است.

وی افزود :از کیلومتر ۶۲ تا ۸۰ محور ایلام – صالح‌آباد – مهران طی سالهای گذشته و سال جاری چهارخطه شده است و ۵ کیلومتر از آن دارای نیوجرسی است. در مجموع طی یک سال گذشته حدود ۲۶ کیلومتر از این محور راهسازی شده است و حدود ۷۰ درصد از کل محور نیز آماده بهره‌برداری می‌باشد.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  در ارتباط با وضعیت محور ملکشاهی – مهران گردنه ترشاوه گفت: ۲/۵ کیلومتر این محور، سال گذشته با مشخصات راه اصلی انجام شد و ۲/۵ کیلومتر دیگر طی چند روز آینده تکمیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: محور دهلران – اندیمشک به طول ۱۲ کیلومتر با مشخصات چهارخطه در حال اجرا است که ۹ کیلومتر از آن آماده بهره‌برداری بوده و مابقی در دست تکمیل قرار دارد.

اکبری همچنین گفت: محور ایلام – حمیل حدود ۱۰ کیلومتر در حال تکمیل و راهسازی به صورت چهارخطه است و محور ایلام – ایوان به طول ۴ کیلومتر در محدوده گله‌ جار نیز به صورت چهارخطه اجرا شده است. . بنابراین طی سال گذشته در مجموع ۵۷ کیلومتر راهسازی با همت اداره کل راه و شهرسازی استان در استان ایلام انجام شده است.

مدیرکل دفتر نگهداری راهها به اجرای پروژه‌های ایمن‌سازی ۱۹ نقطه مستعد حادثه در محور ایلام – ملکشاهی – مهران به عنوان محور برگشت زائران اربعین حسینی که دارای پیچ تند بوده است اشاره کرد و افزود:

در این محور عملیات ترانشه‌برداری، اصلاح قوس و افزایش فاصله دید انجام شده است. در محور مهران-دهلران نیز عملیات تعریض ابنیه فنی و اصلاح برخی از قوسها جهت ارتقای ایمنی محور انجام شده است.