استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 669784
پنجشنبه - 23 اسفند 1397 - 03:11
فرماندار قم:

مجموعه اقدامات شهرداری قم در زمینه فضای سبز شهری قابل‌تحسین است

فرماندار قم گفت: شهرداری در توسعه فیزیکی فضای سبز اهتمام  جدی داشته و اعتبارات خوبی از سوی شورای پارک‌ها و فضای سبز به این کار اختصاص داده‌ شده است.

مجموعه اقدامات شهرداری قم در زمینه فضای سبز شهری قابل‌تحسین است

به گزارش پایگاه خبری ربیع،رضا سیار  با بیان ضرورت و تأکیدات روایات و احادیث دین مبین اسلام درباره غرس نهال اظهار داشت: علاوه بر  تأکیدات دینی، کاشت درخت و غرس نهال از ضروریات زندگی شهری است، زیرا به‌ تبع توسعه شهرنشینی بخشی از باغها از بین رفته و توسعه فضای سبز، جایگزینی در این خصوص است.
وی برنامه شهرداری قم در زمینهٔ توسعه فضای سبز را گسترده و همراه با برنامه‌ریزی دانست و افزود: یکی از اقدامات خوب شهرداری ایجاد بوستان‌های محله‌ای بوده که در فاصله کمی از محل زندگی، بدون تحمیل هزینه و در کوتاه‌ترین زمان و فاصله از منزل مسکونی این بوستان‌ها ایجاد شده‌اند.

فرماندار قم اقدامات شهرداری از حیث کارکرد بوستان‌های با مبلمان شهری را مورد توجه قرارداد و گفت: حضور مردم در این بوستان‌ها و گذران اوقات فراغتشان را می‌توان به‌عنوان یک کار قابل‌ تحسین از شهرداری  نام برد.
سیار احداث پارک هزار هکتاری شهرداری را اقدامی ضروری برای قم دانست و ابراز کرد: شهرداری در توسعه فیزیکی فضای سبز اهتمام داشته و اعتبارات خوبی از سوی شورای پارک‌ها و فضای سبز به این کار اختصاص داده‌ شده است.

وی یکی دیگر از موارد مورد توجه شهرداری قم را کیفیت غرس نهال و توسعه فضای سبز بیان و تصریح کرد: تأمین آب فضای سبز و جداسازی آب از شبکه لوله‌کشی نیز کار بسیار شایسته‌ای است که شهرداری با اعتبارات سنگینی آن را انجام می‌دهد.