به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز، پیمان بضاعتی پور، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: در مواقعی که برای اجرای پروژه ساختمانی، پارکینگ، پروژه‌های شهری و … نیاز به جابجایی، هرس و یا قطع درختان باشد، افراد یا مالکان باید برای دریافت مجوز نسبت به ارائه درخواست اقدام کنند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در رابطه با نوع فعالیت کمیسیون ماده هفت بیان کرد: این کمیسیون به منظور حسن اجرای قانون حفظ و گسترش فضای سبز و آئین نامه اجرایی آن در تشخیص باغات در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج دایر است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج مطرح کرد: پس از دریافت تقاضاهای مربوط به حذف و یا هرس درختان معارض اجرای عملیات ساختمانی و ورودی‌های پارکینگ، کارشناسان از محل بازدید می کنند و پس از بررسی موقعیت و وضعیت درختان و در صورت لزوم تعیین عوارض بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر، رأی کمیسیون به شهروند و مناطق شهرداری مربوطه ابلاغ می‌شود.

بضاعتی پور ادامه داد: جهت حذف درختان معارض اجرای طرح‌های عمرانی و پروژه‌های شهرداری از قبیل احداث بزرگراه‌ها، تعریض و آسفالت خیابان‌ها، قطار شهری و … پس از بررسی وضعیت درختان در تطابق با طرح مصوب اجرایی و بررسی‌های کارشناسانه در خصوص حفظ درختان، موضوع در کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز مطرح و در بسیاری از موارد رأی کمیسیون منجر به اصلاح و تغییر طرح در راستای حفظ درختان می‌شود.

وی در خصوص اعمال قانون افراد و یا مالکانی که بدون مجوز اقدام به قطع درختان کرده اند، اظهار کرد: در صورت عدم پرداخت عوارض توسط فرد و یا مالک، افراد خاطی به دادگاه معرفی می‌شوند و علاوه بر جبران خسارت وارده به استناد ماده ۶۸۶ قانون مجازات اسلامی به جزای نقدی از یک تا ۱۰ میلیون ریال نیز محکوم خواهند شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج خاطرنشان کرد: همچنین در صورتی که بیش از ۳۰ اصله درخت بدون مجوز قطع شده باشد فرد و یا افراد خاطی به حبس تعزیری از ۶ ماه تا سه سال محکوم می‌ شوند؛ نحوه اطلاع‌ از تخلفات صورت گرفته از طریق گزارش‌های ارسالی از شهرداری‌های مناطق و یا گزارشات مردمی است.

انتهای پیام/د/۱۱۰۵/س/۱