تولیدی » دامون رشیدزاده » فوتبال و فوتسال » گزارش » گزارش-مصاحبه » ورزشی
کد خبر : 696569
شنبه - 7 اردیبهشت 1398 - 14:27
حسرت قهرمانی در دل تراکتورسازان خواهد ماند؟

مثلث ناکامی تراکتورسازی

سومین باخت متوالی کابوس شکست در آخرین گام‌ها را بار دیگر برای هواداران تراکتور سازی زنده کرد.

مثلث ناکامی تراکتورسازی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سومین باخت متوالی کابوس شکست در آخرین گام‌ها را بار دیگر برای هواداران تراکتور سازی زنده کرد.

تراکتوری‌ها در فصلی که همه چیز برای قهرمانیشان آماده بود با چند باخت عجیب و البته حواشی‌ای که خودشان به آن دامن زدند حالا دیگر امید چندانی به قهرمانی در لیگ برتر ندارند و احتمالاً آنها برای پایان حسرتشان باید یک فصل دیگر هم صبر کنند.

انتظار می‌رفت بعد از روزهای پرتنش بعد از باخت به سپیدرود و پیکان این بار نمایشی متفاوت‌تر از تراکتوری‌ها دیده شود اما نه لیکنز نه بازیکنان باتجربه و گران قیمت تراکتورسازی انتظارات را برآورده نکردند تا طرفداران پرشمار این تیم با کابوسی بزرگ‌تر از دو شکست قبلی روبرو شوند. حال با هت تریک در باخت متوالی بعید به نظر می‌رسد این تیم بتواند به این راحتی در کورس قهرمانی رویای هوادارانش را برآورده کند.

تراکتوری‌ها اگر می‌توانستند به نوار ناکامی‌های خود در نصف جهان پایان دهند با توجه به میزبانی از پرسپولیس در خانه امیدها برای بازگشت این تیم اوج می‌گرفت اما حالا با باخت به ذوب آهن آن هم به این شکل دیگر بعید به نظر می‌رسد این تیم نای بلند شدن و ترمیم آثار مخرب اتفاقات سه بازی گذشته را داشته باشد. در این بین بازیکنان باتجربه این تیم نیز در مصاف با ذوب آهن نشان دادند که هنوز درگیر اتفاقات شوکه کننده روزهای گذشته هستند، بازیکنانی مثل شجاعی و اشکان که در فولادشهر اصلاً روی فرم نبودند.

اما به نظر اکثر کارشناسان شکست تراکتور در جایی آغاز شد که تیم خوب محمد تقوی ناگهان و بدون هیچ توجیه منطقی‌ای به جورج لینکز بلژیکی سپرده شد. هر چند این اتفاق در ابتدا تأثیر چندانی در نتایج تراکتور نداشت اما در انتهای فصل و بعد از این نتایج فاجعه بار ثابت شد که مدیریت باشگاه تراکتورسازی با دست خودش تیشه به ریشه این تیم پرطرفدار زده است.

البته تغییر مربی تنها ضعف زنوزی در مدیریت باشگاهش نبود زیرا تیم تراکتور بعد از شکست از سپیدرود و با جنجال‌هایی که خود زنوزی یک سوی آن بود چنان به حاشیه رفت که دیگر بعید است این تیم به راحتی بتواند از این حواشی عبور کند.

بعد از زنوزی که قطعاً بزرگترین دلیل ناکامی تراکتور است از نقش هواداران متعصب این تیم در به وجود آمدن بحران فعلی نمی‌توان به سادگی گذشت. مشتی که یکی از هواداران دو آتشه این تیم به صورت مسعود شجاعی کاپیتان با اخلاق تراکتور حواله کرد در واقع میخی بود که بر تابوت ناکامی‌های تراکتورسازی کوبیده شد و بعد از این اتفاق شاهد افت فاحش ستاره‌های سرخپوش تبریزی بودیم.

در کنار این دو اتفاق مدیریت ضعیف جورج لینکز در کاهش تنش‌ها و بازگرداندن بازیکنان به شرایط روحی و روانی مطلوب نیز دیگر عامل اثرگذار نتایج ضعیف تراکتورسازی است.

در واقع اینطور می‌توان گفت که مثلث زنوزی، لینکز و هواداران بزرگترین عامل ناکامی این روزهای این تیم محبوب تبریزی است.