استانها » البرز
کد خبر : 526119
پنجشنبه - 24 آبان 1397 - 15:44
در جمع خبرنگاران مطرح شد

متلاشی شدن باند سارقان شرکت‌های صنعتی در کرج

سرپرست پلیس آگاهی استان البرز گفت: باند پنج نفره سارقان شرکت‌های صنعتی خصوصی و دولتی کرج متلاشی شد.

متلاشی شدن باند سارقان شرکت‌های صنعتی در کرج

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، محمد نادربیگی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت: با توجه به شکایت متصدی یک شرکت صنعتی در کمالشهر کرج با مضمون سرقت تجهیزات این مرکز صنعتی، موضوع تحت پیگیری پایگاه دوم پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.
وی افزود: در پی رسیدگی به این پرونده با چندین گزارش سرقت از شرکت‌های خصوصی و دولتی شبیه به هم مواجه شدیم.
سرپرست پلیس آگاهی استان البرز بیان کرد: حساسیت این موضوع منجر شد تا شناسایی و دستگیری این سارقان به سرعت هرچه بیشتری در دستور کار قرار گیرد.
نادربیگی یادآور شد: در پی بازرسی‌های میدانی و بررسی دوربین‌های مداربسته تصویر پنج نفر که چهره خود را پوشانده بودند شناسایی شد.
وی با بیان اینکه این افراد از خودرو وانت برای سرقت استفاده می‌کردند، تصریح کرد: پژو پارس و پژو ۴۰۵ که پلاک و مشخصات آن قابل مشاهده نبود از دیگر وسیله‌های نقلیه بود که برای سرقت از آن استفاده می‌کردند.
سرپرست پلیس آگاهی استان البرز اظهار کرد: پس از انجام اقدامات فنی و میدانی، تعقیب و مراقبت‌های شبانه‌روزی، باند سارقین مذکور شناسایی و در چندین عملیات دستگیر شدند.
به گفته نادربیگی این سارقین در مخفیگاه‌های خود و یا در حین ارتکاب جرم در چنگال پلیس گرفتار شدند.
وی از کشف اموال مسروقه همچون انواع الماس‌های صنعتی، فرش دست‌بافت، لب‌تاپ ، دستگاه جوش اتصالات ، سنگ فرز و … خبر داد و گفت: شگرد متهمان به شکلی بود که با تشکیل یک باند ۵ نفره سرقت، پس از شناسایی شرکت‌های خصوصی و دولتی با کاربری صنعتی در شهرهای استان تهران و کرج، در نیمه‌های شب با ۳ دستگاه خودرو به محل سرقت‌ها رفته و اقدام به سرقت اموال و فروش آن‌ها به قیمت پایین از قیمت واقعی می‌کردند.

وی ارزش‌ اموال مسروقه را ۲۵ میلیارد ریال برشمرد و اضافه کرد: طی بازجویی‌های انجام شده متهمان به ۱۶ فقره سرقت با همین شیوه اعتراف کرده‌اند و ۱۳ نفر از مالباختگان شناسایی و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.
انتهای پیام/و