مبارزه با تروریسم

هشتم شهریور سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر است این روز در تقویم جمهوری اسلامی به نام روز مبارزه با تروریسم نامگذاری شده است

مبارزه با تروریسم

به گزارش پایگاه خبری ربیع، هشتم شهریور سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر است این روز در تقویم جمهوری اسلامی به نام روز مبارزه با تروریسم نامگذاری شده است انقلاب اسلامی قربانی تروریسم است زیرا بسیاری از یاران امام (ره) و مردم عادی به دست گروههای انحرافی ومنافقین ترور شده‌اند متاسفانه از روزهای اول پیروزی تا سالهای اخیر (شهدای هسته‌ای) این مردم بارها طعم تلخ ترور راچشیده اند ترور در منطق دین اسلام مردود و منفور است بهمین دلیل جمهوری اسلامی که خود قربانی تروریسم است پرچمدار مبارزه با آن است که امروز همه دنیا، حتی دشمنان این منطق را تایید می کنند چراکه در سالهای اخیر ایران اسلامی حتی در کشورهای دیگر پا به میدان گذاشته و عملا و آشکارا به مبارزه با تروریسم پرداخته است و هزینه‌های مادی و معنوی زیادی را برای نابودی و توقف تروریسم متحمل شده است. شهیدان هشت شهریور شاهد و سند جنایت تروریسم در ایران هستند که در این روز بزرگداشت می شوند.

تروریسم کور به فاصله دو ماه پس از فاجعه ششم و هفتم تیر، سومین توطئه خونین ایادی استکباررا عملی کردند این واقعه این‌گونه رقم خورد که در ساعت سه بعد از ظهر هشتم شهریور و در هنگام جلسه رییس جمهور و نخست‌وزیر، دفتر نخست‌وزیری را در خیابان پاستور منفجر کردند.

آری، روز هشتم شهریور که درتقویم کشورمان روز مبارزه با تروریسم نام گرفته است، مصادف است با عملیات کم سابقه تروریستی نسبت به مقامات ارشد کشورمان در سال ۱۳۶۰ که به شهادت رییس جمهور و نخست وزیر کشورمان و تنی چند از همراهان آنهاانجامید.

این اقدام تروریستی که به دست عوامل ضد انقلاب وابسته به گروه های جاسوسی و اطلاعاتی غرب و با هدف مقابله با اراده انقلابی ملت ایران و فروپاشی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران انجام شد، در میان سایر عملیات های تروریستی به دلیل شهادت نفرات اول و دوم دستگاه اجرایی یک کشور کاملا بی سابقه به شمار می آید.

تروریسم، از اساسی ترین معضلات جامعه جهانی و خطرناک ترین تهدیدها بر ضد حقوق ملت ها و ثبات بین المللی است. در طول تاریخ، به ویژه یک صد سال اخیر، تروریسم، ریشه مهم ترین تهدیدها بر ضد صلح و امنیت جهانی بوده است.

وضعیت دردآور و فاجعه آمیز بیشتر ملت ها و کشورهایی که در آتش جنگ و خون ریزی می سوزند و از آوارگی و فقر رنج می برند، معلول اغراض سلطه گرانه و تروریستی است. عمر ترور و تروریسم به قدمت بشریت است. تروریسم به همه اعصار، همه قاره‌ها و همه آیین ها تعلق دارد و نمی توان پدیده آشکار اضطراب و حس ناامنی در برابر دشمن نامرئی را که بر همه جا چنگ انداخته نادیده گرفت؛ واقعیت این است که اسلام، خود، بزرگ ترین قربانی تروریسم است. پیشوایان معصوم علیهم السلام همگی به دست حکومت های ستمگر ترور شدند و شربت شهادت نوشیدند.

نمونه روشن آن، مولای متقیان حضرت علی علیه السلام است که به دست ناپاک ترین دشمنان انسانیت ترور شد.

اسلام اگرچه مبارزه بر ضد طاغوت های زمان، ستمگری و استعمار را محترم می شمارد و دفاع از مظلومان در برابر ظالمان و قدرت های سلطه گر را جهاد می داند، در مقابل، کشتن یک فرد بی گناه را به منزله کشتن تمام انسان ها دانسته است. (مَنْ قَتَلَ نَفْساً بِغَیْرِ نَفْس أَوْ فَساد فِی الأَرْضِ فَکَأَنـَّما قَتَلَ النّاسَ جَمیعاً) اما منطق آمریکایی غیر از این است آنها سالهاست سازمان تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) را زیر چتر حمایت مالی، سیاسی و تبلیغی خود قرار داده‌اند و از جنایت های تروریستی آنان بر ضد مردم جمهوری اسلامی ایران حمایت می کنند ودر همه جا نیز از تروریسمی که اهداف او را عملیاتی کند حمایت می کند امروز ما شاهدیم حکومت ورشکسته عربستان سعودی دست به دامن این مزدوران (منافقین) شده و راهی که صدام برگزید را پیشه خود ساخته است و از طرفی شاهد گسترش ترور و رشد تروریسم با پول همین حکومت بی مقدار در اقصی نقاط دنیا و مخصوصا در کشورهای همسایه ومسلمان هستیم. تروریسم در سوریه، عراق، پاکستان، افغانستان و ترکیه حمام خون راه انداخته و مجامع جهانی خفه خون گرفته اند گرچه دنیا می داند تروریسم ساخته و پرداخته و رشد یافته استکبار به سرکردگی آمریکا و نوکری عربستان سعودی است و البته خود این بی غیرتها و آدم کش ها بیشتر از هرکسی از تروریسم لطمه خواهند خورد دیر نشده است تا بفهمند.

در اسلام هر گونه قتلی محکوم است و تروریسم جایگاهی ندارد پایه‌های اسلام ناب در رحمت، مهربانی، پرهیز از سنگدلی، بخشایش و گذشت است و این دین الهی، هرگز قتل پنهانی و بدون محاکمه و حکم قضایی را تأیید نمی‌کند. در واقع اسلام با کشتن انسان‌ها به غیر از حق، سرناسازگاری دارد و با آن مخالف است.

اسلام، یکی از وظایف مهم یک حکومت اسلامی را برقراری امنیت و حفظ جان و مآل مسلمانان و غیر مسلمانانی می داند که در پناه حکومت اسلامی زندگی می کنند. ملت ایران، همیشه در راستای ایجاد صلح، دوستی و امنیت در جهان تلاش کرده و معتقد است آزادی، صلح و امنیت حق هر انسانی است لذا باید ریشه تروریسم را خشکاند.