رادیو و تلویزیون » فرهنگ و هنر
کد خبر : 285629
چهارشنبه - 12 اردیبهشت 1397 - 09:50

«ماه خدا» ویژه برنامه سحرگاهی شبکه یک در ماه رمضان شد

ویژه برنامه «ماه خدا» به سنت سال‌های گذشته در ماه مبارک رمضان مونس و همراه بینندگان در سحرگاهان خواهد بود.

«ماه خدا» ویژه برنامه سحرگاهی شبکه یک در ماه رمضان شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، ماه رمضان امسال برنامه ماه خدا، سحرگاهان از ساعت۲ بامداد آغاز می شود و تا ۲۰ دقیقه بعد از اذان صبح بطور زنده ادامه خواهد داشت. مرتضی امیری اسفندقه بعنوان کارشناس ادبی و حجت الاسلام محمد سعیدی آریا بعنوان کارشناس مذهبی، هر شب در برنامه حضور خواهند داشت.

«محمد رحیمی» تهیه کننده برنامه ماه خدا اظهار داشت: موضوع محوری برنامه امسال ماه خدا، خودسازی و سیر و سلوک است. پیرو این محور، در دو موضوع عرفان نظری،آیت الله جوادی آملی و در موضوع عرفان عملی استاد اخلاق مرحوم حضرت آیت الله محمد شجاعی هر شب در آیتم های جداگانه پنج تا هشت دقیقه ای سخن خواهند گفت.

رحیمی تصریح کرد: با توجه به محوریت قرآن در برنامه ماه خدا، ما در حوزه معارف قرآنی، ۳۲ سوگند از سوگندهای خدا در قرآن کریم را در قالب آیتم های ۴ دقیقه ای شرح و تفسیر می کنیم و با توسل به آیات و روایات بدنبال این هستیم که چرا پروردگار به این موضوعات قسم یاد کرده اند.

این تهیه کننده ادامه داد: هرشب در برنامه، حجت الاسلام سرلک، فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی را در آیتم های هفت دقیقه ای شرح و تفسیر می کند.

محمد رحیمی از پخش زنده مناجات و نغمه های مذهبی بطور زنده در برنامه ماه خدا خبر داد و یاآور شد: رویکرد فرهنگی برنامه امسال ماه خدا پر رنگ تر خواهد بود و تلاش کرده ایم تا با بیان آداب و رسوم مردم سراسر کشور، به نزدیکی اقوام مختلف ایران زمین کمک کنیم. او در پایان افزود: هر شب ذکر دعای سحر را با نغمه های زیبای سید قاسم موسوی قهار و حاج عباس صالحی پخش خواهیم کرد.

انتهای پیام/