تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 584226
دوشنبه - 3 دی 1397 - 09:24

ماهواره “دوستی” دانشگاه شریف طراحی و ساخته شده است!

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: ماهواره «دوستی» دانشگاه شریف و ایستگاه های زمینی آن طراحی و ساخته شد.

ماهواره “دوستی” دانشگاه شریف طراحی و ساخته شده است!

به گزارش پایگاه خبری ربیع،رئیس سازمان فضایی ایران گفت: ماهواره «دوستی» دانشگاه شریف و ایستگاه های زمینی آن طراحی و ساخته شد.

مرتضی براری در اینستاگرام نوشت: با تلاش بیش از ۱۵۰ نیروی متخصص و همکاری ۵ دانشکده تخصصی در حوزه های برق، هوافضا، کامپیوتر، مکانیک و صنایع، ماهواره «دوستی» دانشگاه شریف و ایستگاههای زمینی آن طراحی و ساخته شد.
وی گفت: برای آماده نگه داشتن ماهواره و تجهیزات ساخته شده تست های جدیدی صورت گرفت که با موفقیت توام بود و از تمام اساتید، متخصصان و اعضا تیم این پروژه تشکر می کنم.
رئیس سازمان فضایی ایران، تصویربرداری رنگی با رزولوشن بهتر از ۳۰ متر، بررسی پوشش گیاهی و پایش منابع آبی را از جمله کاربردهای ماهواره «دوستی» عنوان کرد.
ماهواره "دوستی" دانشگاه شریف طراحی و ساخته شده است!

گفتنی است، ماهواره دانشگاهی دوستی یک ماهواره سنجشی است که مشکلی برای پرتاب آن وجود ندارد و در اولویت پرتاب سازمان فضایی ایران قرار دارد.

علاوه بر این ماهواره، دو ماهواره سنجشی امیرکبیر و ماهواره مخابراتی ناهید ١ نیز در مرحله نهایی ساخت قرار دارند و به زودی هر سه ماهواره در مدار خواهند بود.

ماهواره سنجشی دوستی و امیرکبیر، ماهواره مخابراتی ناهید ۱ و ۲، ماهواره ظفر و ماهواره سنجشی پارس ۱ از جمله برنامه های سازمان فضایی ایران هستند که هم اکنون در حال کار بوده و امید می رود تا پایان برنامه ۱۰ ساله فضایی کشور محقق شود.