استانها » تولیدی » خبر پوششی » سمیرا قادری ندیب » همدان
کد خبر : 546379
چهارشنبه - 7 آذر 1397 - 10:30

مانور زلزله درخوابگاه های دانشجویی استان همدان برگزارخواهد شد

به همت معاون امورجوانان جمعیت هلال احمر استان همدان مانور زلزله درخوابگاه های تحت پوشش هلال احمر برگزار خواهد شد.

مانور زلزله درخوابگاه های دانشجویی استان همدان برگزارخواهد شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به همت معاون امورجوانان جمعیت هلال احمر استان همدان مانور زلزله درخوابگاه های تحت پوشش هلال احمر برگزار خواهد شد.

مریم پاک بین گفت: مانور آمادگی در برابر زلزله در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه شهید مقصودی وبوعلی شهرستان همدان برگزارمی شود.

معاون امورجوانان جمعیت هلال احمر استان همدان افزود: با توجه به اینکه ایران یکی از حادثه خیزترین کشورهای جهان است و هر ساله شاهد حوادث و سوانح در مناطق مختلف کشور هستیم این امر موجب ایجاد نگرانی و تشویش در سطح جامعه شده و امنیت روانی افراد را دچار تزلزل می کند.

وی تصریح کرد: برای پیشگیری از وقوع خسارات جانی، روانی و مالی حوادث مانور آمادگی در برابر زلزله در خوابگاه های دانشجویی دارای کانون هلال احمر برگزار می شود تا سهمی در جهت آماده سازی و پیشگیری از خسارات مختلف حادثه زلزله داشته باشیم.

پاک بین هدف از اجرای این مانور را افزایش تاب آوری ، ارتقای دانش و مهارت دانشجویان ساکن خوابگاه های دانشجویی برشمرد و خاطرنشان کرد: پناهگیری دانشجویان در داخل و محوطه بیرونی ساختمان خوابگاه، خروج ایمن دانشجویان، امداد رسانی به حادثه دیدگان احتمالی، انجام عملیات نجات از آیتم های این مانور است.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان همدان دارای ۴۵کانون دانشجویی هلال احمر می باشد که در دو خوابگاه دانشجویی این مانور برگزار خواهد شد.