استانها » تولیدی » صدیقه عباسی نیک » مازندران
کد خبر : 778819
جمعه - 4 مرداد 1398 - 14:29

مازندران یکهزار و ۳۰۰ مگاوات برق کم دارد

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان میزان کمبود برق این استان را برای روزهای اوج مصرف حدود یک هزار و ۳۰۰ مگاوات اعلام و بر ضرورت مدیریت مصرف در همه سطوح تاکید کرد.

مازندران یکهزار و ۳۰۰ مگاوات برق کم دارد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان میزان کمبود برق این استان را برای روزهای اوج مصرف حدود یک هزار و ۳۰۰ مگاوات اعلام و بر ضرورت مدیریت مصرف در همه سطوح تاکید کرد. مهندس حسین افضلی در نشست شورای برنامه ریزی مازندران گفت: میزان کمبود یک هزار و ۳۰۰ مگاوات برق در مازندران متناسب با پیک مصرفی تابستان سال گذشته است و احتمال افزایش و یا کاهش این میزان با توجه به فرارسیدن پیک مصرف وجود دارد.

 وی تأمین برق مطمئن در استان مازندران را تخصیص بودجه مناسب از محل اعتبارات عمرانی استان بیان و اضافه کرد: در سال گذشته ۴ هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های تولیدی و توزیعی برق به این استان از محل بودجه داخلی شرکت توانیر ابلاغ شد که حدود ۳ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال تخصیص یافت.

 مهندس افضلی به بودجه تخصیصی از محل طرح تملک دارائیهای سرمایه‌ای استان که در سال گذشته ۱۷۵۰ میلیون ریال بوده اشاره کرد که این بودجه در مقیاس با بودجه داخلی شرکت توانیر ناچیزبوده ولازم است استان بودجه بیشتری به این شرکت تخصیص دهد.

 وی اضافه کرد: در سال گذشته دو نیروگاه ۱۲ و ۲۹ مگاواتی از سوی کشورهای آلمان و چین در دست ساخت قرار گرفت که این پروژه‌ها به مدار تولید رسید.

 به گفته وی در سال جاری سرمایه گزاری از کشور کانادا برای ساخت نیروگاه مقیاس کوچک برای تولید ۸۸ مگاوات برق درخواست داد که مورد تأیید قرار گرفت و پس از تأیید ضمانت پرداخت از سوی دولت، این پروژه نیروگاهی نیز اجرایی خواهد شد.

وی افزود: میزان مصرف برق استان در زمان پیک به بیش از سه هزار مگاوات می‌رسد که میزان تولید استانی حدود دوهزارو سیصد مگاوات است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان در مورد احتمال خاموشی برق در تابستان سال جاری گفت: امکان خاموشی در تابستان سال جاری بسته به میزان مصرف است که امیدواریم با مدیریت بهینه مصرف، خاموشی نداشته باشیم.