سینما، تئاتر و تلویزیون » هنر
کد خبر : 632562
دوشنبه - 15 بهمن 1397 - 13:16
در باکس‌آفیس این هفته چین

«مار سفید» به بالای گیشه پرفروش‌ها سرک کشید

انیمیشن سینمایی «مار سفید» پیش از آغاز تعطیلات سال نوی چینی با فروش ۹ میلیون دلاری در صدر ایستاد.

«مار سفید» به بالای گیشه پرفروش‌ها سرک کشید

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس به نقل از وِرایِتی، فیلم انیمیشن سینمایی «مار سفید» در روزهای اُفت بازار سینماروها و پیش از تعطیلات سال نوی چینی در پایین‌ترین رکورد طی دو سال گذشته، با فروش ۹ میلیون دلاری در صدر ایستاد.

این فیلم از ۱۱ ژانویه که اکرانش آغاز شده تا کنون ۶۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار کسب کرده که آن را به عنوان یکی از موفق‌ترین فیلم‌های بلند انیمیشن تولید کشور چین ثبت کرده است.

در غیاب اکران‌های جدید، فیلم‌های «روزی روزگاری ددپول» و «بامبلبی» به ترتیب با فروش ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار و فروش کلی ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و «بامبلبی» با فروش ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار و فروش کلی ۱۷۰ میلیون دلار در مکان‌های دوم و سوم باکس‌افیس این هفته چین قرار دارند.

فیلم «اتاق فرار» با فروش ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری و مجموع فروش ۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار دلاری در جایگاه چهارم پرفروش‌های این هفته چین قرار دارد.

جایگاه پنجم نیز به فیلم «شلیک بزرگ» با ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار و مجموع فروش ۵۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار تعلق دارد.

سینماهای کل کشور چین با مجموع درآمد ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلاری از روز جمعه تا یکشنبه، آرام و نازل‌ترین دوران را از سپتامبر سال ۲۰۱۶ تا کنون تجربه کرده‌اند. مجموع فروش این کشور ۵۳۵ میلیون دلار است که با اُفت ۳۲ درصدی نسبت به فروش ۷۹۰ میلیون دلاری همین بازه زمانی در سال گذشته، همراه بوده است.

با این وجود که از روز جمعه شاهد رکود در فروش سینماهای چین بوده‌ایم اما توزیع‌کنندگان از انتشار فیلم جدید در این آخر هفته امتناع کرده‌اند و در عوض ترجیح داده‌اند منتظر اولین روز رسمی تعطیلات بلند مدت سال نوی چینی باشند. اینکه آیا این راهکار، تصمیمی عاقلانه است یا نه، هفته آینده مشخص خواهد شد. از روز سه‌شنبه قرار است بیش از ۱۲ فیلم جدید مورد علاقه سینماروهای چینی در سالن‌ها اکران شود. این فیلم‌ها از کمدی گرفته تا انیمیشن و جکی چان را شامل می‌شوند.

انتهای پیام/