رادیو و تلویزیون » فرهنگ و هنر
کد خبر : 378355
سه شنبه - 16 مرداد 1397 - 16:30

ماجرای تعطیلی «بومرنگ» از زبان تهیه‌کننده

تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «بومرنگ» با انتشار نامه‌ای نسبت به تعطیلی این برنامه واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، «محمدحسین رضوی» تهیه‌کننده برنامه «بومرنگ» رنج‌نامه‌ای خطاب به «تقی زاده خامسی» شهردار  مشهد نوشته و از تعطیلی این برنامه گلایه کرده است.

متن کامل این نامه که نسخه‌ای از آن نیز در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته، به شرح زیر است:
اولین آشنایی ما به پنجم دی ماه سال ۹۵ باز می‌گردد،  زمانی که شما قدم رنجه فرمودید و به عنوان میهمان و راه اندازنده  فروشگاه‌های زنجیره ای شهروند مهمان برنامه ما در تهران بیست شدید.
شاید آن زمان کمتر کسی تصور میکرد که سال آینده‌اش شما شهردار شهر مادری من باشید؛ اما خاطرتان هست در حاشیه برنامه چه صحبت‌هایی باهم کردیم؟!
ضرورت کار فرهنگی و فرهنگ‌سازی که از آن سخن می‌گفتید در ذهن تان هست؟!
استاد عزیزم
جهت اطلاع شما رنج‌نامه‌ای نوشته‌ام، خطاب به شما تا بدانید در زیر مجموعه ی تحت مدیریت تان چه اتفاقاتی در حال وقوع است.
در سال ۹۵ و ۹۶ مستند – مسابقه‌ای، تحت عنوان بومرنگ با موضوع فرهنگ شهروندی و زندگی شهری در شهر مشهد و به همت سازمان فرهنگی- تفریحی شهرداری مشهد ساخته شد.
برای من که در حوزه فرهنگ شهری و برنامه‌سازی شهری فعالیت می‌کنم؛ نیک میدانم که این کار نخستین مسابقه شهری بود که حتی گوی سبقت را از شهرداری تهران نیز برای ساخت در حوزه فرهنگ شهروندی ربود!
اما پس از تغییر و‌ تحولات شهرداری مشهد و حضور جنابعالی و تیم همراه، مشکلات همه جانبه ی برنامه بومرنگ نیز آغاز شد.
جناب اقای خامسی
آیا رواست زحمات یک تیم ۸۰ نفره که برای رسیدن این برنامه به آنتن تلاش شبانه روزی کردند، این چنین با تغییر مدیریت شهری تحت تاثیر قرار بگیرد؟

آیا درست است که کارهای فرهنگی و فرهنگسازی درگیر مشکلات سیاسی شما و تیم قبلی شهرداری مشهد شود؟
برنامه ای که تیم مدیریت تحت نظر جنابعالی آن را تخطئه می کند ، ایا از تولیدات فعلی خود نظیر برنامه ی ( م. ب) اطلاع دارد که هیچ شبکه ای حاضر به پخش آن حتی با پرداخت های انچنانی نشد؟
گروکشی و عدم پرداخت مطالبات و فشار به تیم تهیه جهت بخشش مطالبات و ظلم به خانواده هایی که برای تولید این مسابقه زحمت کشیده‌اند در کدامین بخش از قاموس کاری شهرداری مشهد جای می‌گیرد؟!
میدانم شما احتمالا از موارد فوق بی‌اطلاع باشید و آن را به گردن مدیران زیر مجموعه خود بیاندازید اما جناب اقای شهردار مگر مدیران فعلی انتخاب شخص دیگری جز شما بوده اند؟!
در نهایت امیدوارم در چند روز آینده نسبت به تغییر رفتار و عملکرد این دستگاه شاهد تغییراتی باشیم و الا مجبورم مستندات تخلف مدیران شما را در رسانه ها منتشر و بیش از پیش مایه شرمساری حضرتعالی بشوم!
پی نوشت ۱: بومرنگ نه نگاهی سیاسی داشت، نه قشری. به علت کیفیت خوب آن و بعد از پخش از شبکه سه سیما در جشنواره جام جم‌ کاندیدا گردید.
پی نوشت۲ : این رنجنامه پس از بیش از یکسال پیگیری و عدم نتیجه گیری مناسب نوشته شده است و با وجود تخلف ، تیم مدیران شهرداری مشهد هیچ ابایی از شکایت و رسیدگی در قوه قضاییه ندارند و آن را به علت طولانی بودن زمان دادرسی بی نتیجه می دانند.
اما قدرت رسانه چیز دیگری است و‌ من برای مطالبه حقوق تیم #بومرنگ مجبور به انتشار واقعیت هایی هستم.
انتهای پیام/