استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 894616
یکشنبه - 10 آذر 1398 - 10:01

لزوم فرهنگ سازی برای دفن اموات در بهشت معصومه/ تلاش برای افزایش نگاه معنوی مردم به آرامستان بهشت معصومه(س)

معاون خدمات شهری شهرداری قم از تلاش برای افزایش نگاه معنوی مردم به آرامستان بهشت معصومه(س) خبر داد.

لزوم فرهنگ سازی برای دفن اموات در بهشت معصومه/ تلاش برای افزایش نگاه معنوی مردم به آرامستان بهشت معصومه(س)

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سیدامیر سامع با اشاره به اقدامات شهرداری در راستای افزایش اقبال مردم به دفن اموات در آرامستان بهشت معصومه(س)، اظهار کرد: یکی از راهبردهای اصلی که سازمان آرامستان ها در برنامه راهبردی خود پیش بینی کرده است، بحث اقبال قوی تر مردم برای نگاه معنوی به بهشت معصومه(س) است که در این زمینه تا حدودی موفق عمل کرده‌ایم.
معاون خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه از نظر حقوقی و قانونی نیز به دنبال این هستیم که دفن اموات در آرامستان های سطح شهر را محدود کرده و دفن اموات را به سمت بهشت معصومه(س) هدایت کنیم.
سامع بیان کرد: در کنار اقدامات حقوقی و قانونی برنامه‌های فرهنگی نیز می‌تواند در این زمینه بسیار راهگشا باشد و در عین حال بهره بردن از تجربیات مدیران سازمان آرامستان های کلانشهرهای کشور می‌تواند مؤثر باشد.
وی با تاکید بر اینکه باید به مرور دفن اموات در آرامستان‌ها و در جوار بقاع امامزادگان در شهر محدود و ممنوع شود، خاطرنشان کرد: البته با مصوبه شورای اسلامی شهر قم و شورای برنامه‌ریزی استان این مساله ممنوع شده اما همچنان به دلیل اقبال معنوی به این فضاها امکان حذف کامل دفن اموات در این آرامستان‌ها به وجود نیامده است.
معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: به دنبال تغییر نگاه مردم به بهشت معصومه(س) و فرهنگ سازی در این زمینه هستیم و این مسئله را از مبادی قانونی و حقوقی نیز دنبال می‌کنیم.
لزوم فرهنگ سازی برای دفن اموات در بهشت معصومه
سید امیر سامع با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین افتخارات خدمت در قم را می‌شود خدمت به زائران و مجاوران کریمه اهل بیت (ع) دانست، اظهار کرد: حرم حضرت معصومه (س) محلی برای آرامش روحی و ارتباط با خداوند است که هر زائر و مجاوری را برای زیارتی هرچند کوتاه جذب می‌کند.
معاون خدمات شهری شهرداری قم در ادامه به نام گذاری سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم به نام روز قم اشاره کرد و گفت: سالروز ورود حضرت معصومه(س) که موجب یمن و برکات فراوانی برای مردم این شهر شده است را با نام روز قم نامگذاری کرده‌اند و ثبت ملی این روز در تقویم انجام شده است.
سامع ادامه داد: هر سال برنامه‌های خوبی برای ورود کریمه اهل بیت (ع) به قم انجام می‌شود و با توجه به اینکه از سال گذشته بحث نام گذاری این روز با نام روز قم مطرح شده است برنامه‌های مختلف و متنوعی از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر تدوین شده است.