تولیدی » خبر دریافتی » شهر اصفهان
کد خبر : 195595
سه شنبه - 12 دی 1396 - 12:40
خبرنگار: معصومه آقاباباییان

لزوم عزم ملی برای تحقق اقتصاد فرهنگ در اصفهان

محمد عیدی اظهارکرد: اقتصاد فرهنگ ثمرات خوبی برای شهر اصفهان به همراه دارد، بنابراین در شهر فرهنگی اصفهان باید به این مزیت نسبی به خصوص درحوزه صنایع خلاق توجه ویژه داشته باشیم و آنها را به عنوان سرمایه نمادین مورد توجه قرار دهیم.

لزوم عزم ملی برای تحقق اقتصاد فرهنگ در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، محمد عیدی اظهارکرد: اقتصاد فرهنگ ثمرات خوبی برای شهر اصفهان به همراه دارد، بنابراین در شهر فرهنگی اصفهان باید به این مزیت نسبی به خصوص درحوزه صنایع خلاق توجه ویژه داشته باشیم و آنها را به عنوان سرمایه نمادین مورد توجه قرار دهیم.

وی تاکید کرد: با نهادینه شدن اقتصاد فرهنگ می‌توان سرمایه‌های هنگفتی را به شهر اصفهان سرازیر کرد و قابلیت‌های هنری، فرهنگی و ورزشی اصفهان را در راستای خلاقیت اجتماعی توسعه بخشید.

معاون شهردار تصریح کرد: اگر بتوانیم بازار اولیه کالاهای هویتی و فرهنگی را به بازار ثانویه متصل کنیم، اقتصاد فرهنگ را رونق بخشیده‌ایم، همچنین می‌توانیم فرهنگ خودمان را در قالب یک الگوی جهانی به دنیا معرفی کنیم و سلایق مخاطبان را بر اساس مؤلفه‌های ملی و دینی کشورمان تعریف کنیم.

وی با اشاره به اینکه در جهان‌شهر اصفهان تحقق اقتصاد فرهنگ نیاز به یک عزم ملی دارد، گفت: با هم‌افزایی تمام بخش‌های مرتبط مثل شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، میراث فرهنگی و صنایع دستی می‌توان فرایندهایی که توسعه اقتصاد فرهنگ را رقم می‌زند و در سند بالادستی و بیانات رهبر معظم انقلاب نیز به آنها اشاره شده است، نهادینه کرده و به نقطه هدف دست یافت.

عیدی با اشاره به حضور معاونان فرهنگی در مناطق شهری اظهارکرد: معاونان فرهنگی مناطق ساختارهای مویرگی هستند که باید متناسب با راهبردهای فرهنگی که در کل شهر در نظر گرفته شده، خدمات فرهنگی، تفریحی و ورزشی را به در منازل شهروندان ببرند، بنابراین با توجه به نگرش مدیریت شهری در توزیع عادلانه خدمات، مناطق ۱۵ گانه شهرداری، بازوان توانمندی در تحقق این هدف به شمار می‌روند.

انتهای پیام/

۲۲۱