حج و زیارت و وقف » فرهنگ و هنر
کد خبر : 304263
سه شنبه - 1 خرداد 1397 - 18:00
معاون سازمان اوقاف خبر داد

لزوم سنددار شدن موقوفات کشور طی ۳ سال آینده/ ۱۰۰ هزار رقبه در سال ۹۶ سنددار شد

معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف با بیان اینکه طی سه سال باید همه موقوفات کشور سنددار شوند، گفت: در سال ۹۶ بیش از ۱۰۰ هزار رقبه سنددار شده است.

لزوم سنددار شدن موقوفات کشور طی ۳ سال آینده/ ۱۰۰ هزار رقبه در سال ۹۶ سنددار شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمدمهدی حاتمی معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در نشست کارگروه مشترک بین سازمان اوقاف و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که در اداره‌کل اوقاف استان مازندران برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری دو برابر سال گذشته برنامه سنددار کردن رقبات وقفی در کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طی سه سال باید همه موقوفات کشور سنددار شوند، تصریح کرد: تلاش‌های زیادی باید درخصوص این موضوع انجام شود، به همین دلیل کارگروه‌های استانی را فعال کرده‌ایم.

معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور‌خیریه کشور با اشاره به اینکه از تجربیات مازندران باید استفاده کنیم ولی با این وجود این استان جزو استان‌هایی بوده که رقبات فاقد سند آن زیاد است، خاطرنشان کرد: استان گلستان به واسطه موقوفات مشاعی که داشت مشکلات جدی در این حوزه دارد؛ در استان مازندران مدیران ثبت اسناد زحمات زیادی کشیدند.

حاتمی با اعلام اینکه در مجموع کل کشور در سال ۹۶ بیش از ۱۰۰ هزار رقبه سنددار شده است، یادآور شد: در استان مازندران ۱۸ هزار مورد یعنی نزدیک به ۲۰ درصد رقبات سنددار شده‌اند.

انتهای پیام/