به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، محمد نبیونی، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و امور مشارکت های شورای اسلامی شهر کرج در یکصد و چهل و هفتمین جلسه رسمی شورای شهر کرج که صبح امروز در سالن جلسات شورا برگزار شد، از شهردار کرج خواست گاهی صبح و گاهی بعد از ظهر مدیران شهرداری را در سیستم پیج کند تا مشخص شود کجا هستند و اظهار کرد: کسانی که بیماری تنفسی، ریوی یا مشکلات قلبی و عروقی و غیره دارند نباید به عنوان مدیر منطقه جای جوانی را اشغال کنند که ما احساس کنیم به آن ها بدهکار نیز هستیم.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و امور مشارکت های شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: در صورتی که ظرف ۲۰ روز آینده اتفاق مناسبی در آن منطقه رقم نخورد و اقدام مؤثری صورت نگیرد، بنده به عنوان کسی که هر روز پیگیر این موضوع هستم تذکرات لازم را داده و در صورت نیاز طرح سوال در رابطه با این منطقه نیز می کنم؛ از شهردار کرج درخواست داریم این موضوع را رسیدگی کند.

نبیونی با بیان اینکه سامانه ۱۳۷ به صورت ماهانه گزارش های مطالبات مردمی را در اختیار شورای شهر کرج قرار می دهد، گفت: از این طرق اولویت های مردم در مناطق مختلف شهر مشخص می شود.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و امور مشارکت های شورای اسلامی شهر کرج در خصوص مشکلات مناطق مختلف بیان کرد: اولویت های منطقه ۶، خرابی آسفالت و کمبود سطل زباله، منطقه یک سد معبر، منطقه پنج نظافت، منطقه چهار نیاز به درخت و پارک و فضای سبز، منطقه ۱۲ حیوانات، سگ های بلاصاحب و ولگرد و آبگرفتگی است.

وی ادامه داد: بارها گفت و گوهایی در زمینه افزایش و تعمیر سطل های زباله سطح شهر صورت گرفت اما هر بار به دلیلی این امر محقق نشد؛ این خواسته مردم است که یک سطل زباله بر سر کوچه یا خیابان محل زندگی آن ها وجود داشته باشد.

لزوم افزایش و تعمیر سطل های زباله سطح شهر کرج

نبیونی با بیان اینکه تعداد سطل های زباله در سطح شهر کافی نیست و آن هایی هم که وجود دارند از ظاهر خوبی برخوردار نیستند و بعضا بدون چرخ هستند، گفت: اگر امکان بهره برداری از مترو و کمربند شمالی در سال جاری به دلیل مشکلات مالی وجود ندارد اما انتظار مردم در زمینه افزایش و تعمیر سطل های زباله قابل تحقق است.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و امور مشارکت های شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: منطقه پنج شهرداری کرج با مشکلات جدی در زمینه نظافت مواجه است؛ مبالغی نیز به پیمانکار پرداخت می شود اما تحقق این امور نیازمند نظارت جدی است.

وی با بیان اینکه به بخشی از درختان و فضاهای سبز بی توجهی می کنیم و اولویت ما حفظ و نگهداری آن ها نیست، اذعان کرد: در برخی پروژه ها بخش قابل توجهی از درختانی که از ارزش زیست محیطی بسیاری برخوردارند از محدوده خالی خارج شده و به دلیل عدم آبیاری خشک می شوند.

نبیونی ادامه داد: از شهرداری کرج خواهشمندیم ضمن توسعه و صرف هزینه برای فضاهای سبز سطح شهر که بخش مهم و مؤثری در نمای شهری هستند، در نگهداری مطلوب آن ها نیز دقت لازم به کار گرفته شود تا ارزش های زیست محیطی شهر حفظ شوند.

لزوم توجه ویژه شهرداری کرج به حفظ فضاهای سبز

وی ادامه داد: بارها مسائل مربوط به محیط زیست به مدیران مناطق و سازمان های شهرداری کرج منتقل شده اما به دلیل عدم تحقق برخی امور و نیز عدم اصلاح مشکلات موجود، مجبور شدم آن ها را در صحن شورا مطرح کنم؛ مدیریت شهری کرج توجه ویژه ای نسبت به زنده ماندن درختان داشته باشد.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و امور مشارکت های شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: اگر شرایط برای فعال شدن مجموعه های آموزشی شهرداری فراهم شد، لازم است آموزش هایی در رابطه با اهمیت و تقویت مسائل زیست محیطی به مدیران، کارشناسان، کارکنان و پرسنل شهرداری کرج ارائه شود.

پل شبیه پل طبیعت منطقه ۱۱ کرج پس از فعالیت چهار شهردار هنوز ساخته نشده

نبیونی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در طول مدت دو سال گذشته، چهار شهردار برای منطقه ۱۱ شهرداری کرج انتخاب شد و هر یک مدتی به فعالیت پرداختند و از تمام آن ها درخواست شد درب ورودی یا پل شبیه پل طبیعت منطقه را راه اندازی کنند.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و امور مشارکت های شورای اسلامی شهر کرج افزود: هر چهار شهردار قول های ۲۰ روز الی یک ماهه دادند که اقدامات مذکور را انجام دهند اما هنوز اقداماتی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه شهروندان انتظاراتی از شهرداری دارند، اظهار کرد: مجموعه ای که نتواند مشکلات درب ورودی ساختمان و دسترسی اصلی خود را برطرف کند چگونه می تواند مشکلات یک مجموعه را مرتفع سازد؟

نبیونی افزود: ناگفته نماند بخش هایی از شهرداری نیز با مدیریت مطلوب و جهادی اقدامات خوبی را رقم می زنند؛ مدیریت شهری کرج تلاش خود را برای بهره برداری هرچه سریعتر پروژه زیرگذر باغستان به کار گرفته است.

افتتاح یک پروژه فضای سبز در هر ماه فراموش شد

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و امور مشارکت های شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: مدیریت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج مدتی پیش در صحن شورا قول داد که هر ماه یک پروژه در کرج افتتاح شود.

وی ادامه داد: این اقدام در ماه های انتهایی سال گذشته محقق اما پس از مدتی متوقف شد و اکنون با گذشت سه ماه از سال جدید شاهد افتتاح پروژه ای توسط این سازمان نبوده ایم اگرچه برخی پروژه ها تکمیل شده اند اما بهره برداری از آن ها صورت نگرفته است.

نبیونی خواستار برطرف شدن هرچه سریعتر مشکلات شهروندان شد و مطرح کرد: ممکن است برخی از این پروژه ها به صورت غیررسمی استفاده شوند اما هنوز مردم لذت بهره برداری رسمی و کامل از آن ها را نچشیده اند.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۵/س/